ایلام بیدار08:10 - 1398/05/23
با جایگزینی سیستم جدید؛

قبض‌های کاغذی جریمه راهنمایی و رانندگی در استان ایلام حذف می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، گفت: به‌زودی قبض‌های کاغذی جریمه راهنمایی و رانندگی در استان ایلام حذف و سیستم جدید جایگزین می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، "ابوالفضل کوهزادی"، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح، پلیس راهور استان ایلام به 40 دستگاه دست‌افزار موبایلی هوشمند مجهز شده است.

وی تصریح کرد: ازاین‌پس رانندگان متخلف قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سیستم جدید جایگزین سیستم کاغذی دستی و سنتی خواهد شد.

وی در رابطه مزیت‌ها و فواید استفاده از دست‌افزار موبایلی، گفت: آنلاین بودن و تسریع در اعمال قانون، ازجمله مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم است که در آن به‌طور همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی‌های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می دهد.

کوهزادی افزود: در فرایند جدید اعمال قانون بلافاصه پس از اعمال قانون توسط امور راهور پیامک جریمه در همان زمان به شماره تلفن همراه مالک ارسال و درنتیجه مالک وسیله نقلیه که پلاک خودرو به نام او می‌باشد در حداقل زمان ممکن در جریان قبض جریمه صادره قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در روش‌های قدیمی که قبض جریمه به بدنه خودرو الصاق می‌شد یا به‌صورت دوبرگی در غایب راننده نوشته می‌شود، برخی از رانندگان از جریمه‌های صادرشده خود بی‌اطلاع بودند و ازاین‌رو پیگیر پرداخت آن نمی‌شدند.

رئیس پلیس راهور ایلام با اشاره به اینکه در شیوه جدید اعمال قانون این نقایص مرتفع شده است بیان کرد: در این سیستم، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، به شماره همراه مالک پیامک می‌شود و راننده یا مالک خودرومی تواند در همان لحظه، از طریق سامانه 120 پلیس راهور نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کند.

وی، بازدارندگی باهدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرائم و پرداخت آن را از اهداف سیستم جدید است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بابیان اینکه در سیستم جدید خطای انسانی و اشتباهات مأموران به حداقل می‌رسد، از رانندگان خواست: در صورت فروش یا خرید خودرو بلافاصله به مراکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک خودرو خود مراجعه کنند، چراکه تمامی خلافی‌های وسیله نقلیه و نمرات منفی برای مالک پلاک خودرو پیامک می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی، مالک پلاک باید پاسخگوی مراجع قانونی باشد.

 

انتهای پیام/س