ایلام بیدار09:03 - 1398/05/20
ایلام بیدار از گلایه های مردم گزارش می دهد؛

چاله چوله های محور ایلام سیوان و خطر تصادف های مرگبار + تصاویر

اگر این روزها به محور ایلام به بخش سیوان که در محدوده تردد سه شهرستان دیگر نیز قرار دارد گذری داشته باشید به خوبی با مشکلات راهی این محور پرتردد آشنا خواهید شد.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::اگر این روزها به محور ایلام به بخش سیوان که در محدوده تردد سه شهرستان دیگر نیز قرار دارد گذری داشته باشید به خوبی با مشکلات راهی این محور پرتردد آشنا خواهید شد.

در سال های گذشته و در دوران مدیریت 4 ساله اول دولت تدبیر و امید در استان ایلام جدای از توسعه راه این مسیر از جمله نیاز به چهار بانده شدن، یکی از اساسی ترین مشکلات تقاطع محور ایلام به ملکشاهی در این مسیر بود که با راه اندازی کارهای مقدماتی تقاطع غیرهمسطح اما هنوز که هنوز این طرح خاک می خورد.

اگر چه به منظور رفع نقطه حادصه خیز در این منطقه اقداماتی موقت انجام گرفته اما تا مادامی که این پروژه نیمه کاره به اتمام نرسد مشکلات این قسمت از محور ایلام به بخش سیوان تمامی ندارد.

سه راهی ایلام - ملكشاهی - میشخاص که در فاصله 15 كیلومتری شهر ایلام و 20 كیلومتری شهر اركواز ملكشاهی قرار دارد، امروزه به یکی از مطالبات مهم مردم این مناطق تبدیل شده است که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف گردد.

علت تأخیر در راه اندازی پروژه

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: پروژه اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه راهی ملکشاهی توسط کارفرمای اداره کل راه و شهرسازی استان در حال انجام بوده و تکمیل آن بنا به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و تملک اراضی به تاخیر افتاده است.

رضایی با بیان اینکه کار بازسازی این پروژه به زودی آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: هیچ گونه اعتباری بابت این پروژه به راهداری اختصاص داده نشده و پروژه‌ای نیز افتتاح نشده است زیرا اعتبار مالی پروژه سه راهی ملکشاهی به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده و توسط این اداره کل در حال اجرا است.

اعتبار سه و نیم میلیاردی برای افتتاح پروژه

در همین رابطه مدیركل راه وشهرسازی استان به خبرنگار ما گفت:كار احداث این تقاطع غیرهمسطح در چند سال گذشته اجرایی شده بود كه بنا به دلایلی از جمله كمبود تخصیص منابع مالی وقفه ای در مراحل احداث به وجود آمد كه با پیگیری‌های صورت گرفته ادامه عملیات اجرایی این پروژه خوشبختانه به مناقصه رفت و پیمانكار آن مشخص شد.

کاظمی خاطر نشان كرد: برای تكمیل این پروژه، بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود، ضمن اینكه در مرحله قبلی نیز بالغ بر دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.

كاظمی هدف از اجرای این تقاطع را افزایش ایمنی تردد و حذف این نقطه پر حادثه عنوان كرد.

چاله چوله های محور ایلام سیوان و خطر تصادف

اما این پایان ماجرا در این محور پر حاشیه نیست، در ادامه این مسیر و نرسیده به جعفرآباد مرکز بخش سیوان حدود زیادی از جاده خاکی است و زمان زیاد در رفع این مشکل باعث گلایه مردم و رانندگان شده است.

خواسته به حق مردم و رانندگان این است که اگر بنا بر رفع مشکل این نقطه از مسیر بوده که بسیار هم زیاد نیست چرا در رفع آن تعلل صورت می گیرد؟

یکی از مشکلات این قسمت از محور یاد شده و نرسیده به جعفرآباد این است که بعلت تردد خودروها در این قسمت که خاکی است باعث ایجاد گردو خاک شده که این خود باعث مشکلاتی برای رانندگان شده است.

موضوع بعدی اینکه قسمت های مهمی از این مسیر و در نزدیکی جعفرآباد با چاله چوله های بسیار زیادی همراه است که خطر تثادف در این نقطه را افزایش داده است.

با توجه به اینکه این محور بعنوان محور دوم و مهم در ایام اربعین نیز محسوب می شود رفع هر چه سریعتر در این محور پردتردد امری ضروری به نظر می رسد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/س