ایلام بیدار07:45 - 1400/06/03
ایلام بیدارگزارش می دهد؛

شهرهای چرداول گرفتار در میان زباله ها ؛ وقتی طلای کثیف سلامت مردم را تهدید می کند

در حالی که از زباله های می توان به عنوان یک صنعت استفاده کرد اما این مورد در شهرستان چرداول همچنان معغول مانده و زباله ها سلامت مردم را تهدید می کنند.

گروه اجتماعی ايلام بيدار ، زباله های امروز با توجه به رشد جمعیت در وضعیتی قرار دارند که نیازمند این هستند که با مناسب ترین روش ها وبه صورت کاملا بهداشتی امحا یا بازیافت شوند به طوری که بازیافت زباله ها در برخی کشورها به یک صنعت تبدیل شده که از آن می توان مواد صنعتی مختلفی را تولید کرد.

این امر در ایران همچنان مورد توجه قرار نگرفته و از این فرصت هم مانند سایر صنایع غفلت صورت گرفته وامروز زباله ها به یک معضل تبدیل شده اند در حالی که استفاده بهتری برای آن ها هم هست.

شهرستان چرداول به عنوان دروازه ورودی استان ایلام در مسیر زائران وگردشگران از نقاط مختلف کشور قرار دارد واز سال های گذشته با مسائل زیست محیطی مانند دپوی کود مرغی، نخاله های ساختمانی ، تجمیع زباله ها در مسیر جاده و نامناسب بودن وضع کانال ها روبه رو است که برخی از این مسائل برطرف شده ولی برخی دیگر هنوز جای کار دارد.

مسئله سلامت ومحیط زیست فقط مختص به یک شهریا مکان نمی شودوهمه از مردم گرفته تا مسئولین باید دراین امرسهیم باشند

سعیدی  یکی از اهالی شهرشباب درگفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در چرداول  گفت:شهر شباب به سبب موقعیت مهمی که دارد دچارمشکلات بهداشتی شده که باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

وی افزود:تجمیع زباله در حاشیه شهرها و کانال ها چهره زشتی از آن شهر را ارائه می دهد که مسئولان دراین خصوص باید اقدامی انجام دهند.

این شهروند چرداولی تصریح کرد:این موضوع فقط مربوط به مسئولین نیست وهمه اقشار جامعه باید هماهنگ با مسئولین به مبارزه با تجمیع زباله ها در حاشیه ها شهرها وکانال های شهری بپردازند.

با توجه به هشدار کارشناسان محیط زیست وبهداشت مبنی بربیماری زا بودن تجمیع زباله ها در حاشیه شهرها وکانال های فاضلاب این امر ممکن است باعث شیوع بیماری های مختلف گردد که باید برنامه ای جامع برای مبارزه با تجمیع زباله در تمام سطح شهرستان اندیشیده شود.

برای زباله ها باید تدبیری اندشید

میلاد منت نیا از کارشناسان بهداشتی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در چرداول گفت:مساله زباله ها به سبب دپوی غیربهداشتی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود:تجمع زباله ها، دفع نامناسب آن ونبود مکانی برای دفع بهداشتی زباله ها در سطح شهرستان باعث به وجود آمدن مشکلاتی نظیر بوی بد، بیماری، هجوم حشرات و... در حاشیه ها شهرها وروستاها شده است.

این کارشناس بهداشتی خاطرنشان کرد:برای زباله ها باید تدبیری اندشید وگرنه به سلامت مردم لطمه خواهد زد.

حل مشکلات بهداشتی نیازمند اعتبارات

محمد حسین رحیمی  کارشناس امور شهری  در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در چرداول گفت:با توجه به مشکلات به وجود آمده به علت بالا آمدن نهر کشاورزی شهروندان دچار مشکلات هستند.

وی افزود:در اولین فرصت نسبت به رفع مشکلات اقدام خواهد شد ولی برای حل آن به صورت ریشه ای باید منتظر اعتبارات بمانیم.

وی  خاطرنشان کرد:حل مشکلات بهداشتی نیازمند اعتبارات است که امیدواریم این مورد محقق شده ومشکلات شهروندان حل شود.

برای سلامت وبهداشت مردم باید هزینه کرد و مشکلات بهداشتی را همه نهادها باهمکاری هم حل کنند تا در آینده شاهد اینگونه مشکلات نباشیم.


 

انتهای پیام/ر