ایلام بیدار07:43 - 1398/05/20
مدیردامپزشکی ایوان :

دواکیپ دامپزشکی ایوان بر ذبح دام در عید قربان نظارت می کنند

مدیر دامپزشکی شهرستان ایوان از نظارت دو اکیپ ثابت وسیار کار نظارت بر عرضه بهداشتی و ذبح شرعی دام ها را در روز عید قربان بر عهده دارند.

"فارس جناق "،مدیر دامپزشکی شهرستان ایوان؛ در گفتگو با خبر نگارایلام بیداردر ایوان گفت : بمناسبتعید قربان در راستای نظارت بر ذبح شرعی دام ها باهمکاری دفتر امام جمعه شهرستان از صبح روز عید قربان برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح شهرستان عملیاتی خواهند شد.

جناق اظهار کرد :در این راستا دو اکیپ ثابت و سیار با حضور نماینده دفتر امام جمعه  کار نظارت بر عرضه بهداشتی و ذبح شرعی دام ها را در روز عید قربان بر عهده دارند.

مدیر دامپزشکی ایوان افزود: به منظور حفظ سلامت مردم، ارتقای بهداشت عمومی و پیش گیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری های خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت برنامه ریزی و مکاتبات لازم با دستگاههای ذی ربط صورت گرفته که امیدواریم با اقدامات انجام شده به بهترین شکل امر نظارت بر ذبح دامهای نذری اجرا شود.

جناق با بیان اینکه گوشت قربانی قبل از مصرف بایستی به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شودبیان داشت: نگهداری گوشت تازه در یخچال انتقال عوامل بیماری زا را به حداقل می رساند که در این راستا از هم شهری های عزیز خواستاریم با مراجعه به کشتارگاه های دام در روز عید قربان نسبت به کشتار دام نذری خود با نظارت کارشناسان دامپزشکی اقدام کنند.

 

انتهای پیام/الف