ایلام بیدار07:24 - 1398/05/19

قیمت‌ شیرینی در عید قربان افزایش خواهد یافت؟

رئیس اتحادیه قنادان درباره وضعیت قیمت شیرینی در آستانه عید قربان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارشايلام بيدار، علی بهره‌مند رئیس اتحادیه قنادان در خصوص آخرین وضعیت بازار شیرینی و قنادی‌ها اظهار کرد: هم اکنون بازار آرام است و باتوجه به کاهش درخواست‌ها تولید نیز در کشور کمتر شده است.

وی در ادامه افزود: در ماه‌های گرم سال باتوجه به افزایش رغبت مردم به خوراکی‌هایی مانند بستنی و آبمیوه، عرضه و تقاضا در محصولات شیرینی جات کمتر می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان خاطر نشان کرد: باتوجه به نزدیک شدن به دو عید قربان و غدیر همچنین با بازگشت حجاج به کشور، پیش بینی می‌شود که بازار از حالت رکود خارج شده و رونق نسبی و موقتی پیدا کند.

بهره‌مند در رابطه با قیمت شیرینی در ایام عید قربان و غدیر بیان کرد: قیمت انواع شیرینی‌تر و خشک در ایام عید تغییر نخواهد کرد و با نرخ‌های پیشین به فروش می‌رسد.

وی در خصوص شکر دولتی گفت: چند ماه گذشته شکر با نرخ دولتی به واحد‌ها عرضه شد که در برخی از واحد‌ها به پایان رسیده و از آن پس، از سوی دولت به واحد‌ها شکر عرضه نشده است.

رئیس اتحادیه قنادان عنوان کرد: هم اکنون قیمت شیرینی‌تر در واحد‌ها ۳۵ هزار تومان، شیرینی دانمارکی ۲۸ هزارتومان، زبان ۲۸ هزار تومان و کیک یزدی ۲۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بهره‌مند باذکر این مطلب که قیمت کیک‌های سفارشی متفاوت است، عنوان کرد: قیمت کیک‌های سفارشی در واحد مجاز با توجه به کیفیت مواد اولیه فروخته می‌شود و قیمت گذاری آن بر عهده اتحادیه نیست.

انتهای پیام/ش