ایلام بیدار17:41 - 1398/05/18
امام جمعه ایلام عنوان کرد؛

رسالت خبرنگاران انعکاس دردهای مردم است/ درون زا کردن اقتصاد راهکار مقابله با تحریم ها

امام جمعه ایلام گفت: خبرنگاران رسالت انعکاس دردهای مردم را بر عهده‌دارند، بنابراین انتقاد سازنده آنان باید مورد استقبال خدمتگزاران نظام قرار گیرد.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "الله نور کریمی تبار"، امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: بالاترین معارف دینی در زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) در اختیار مسلمان قرارگرفته است و لازم است که امروز جوانان با بهره‌گیری از سیره علمی و عملی حضرت امام محمدباقر (ع) در زمینه کسب علم و دانش بیش از گذشته تلاش کنند.

 وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تأکیدات دین مبین اسلام در کمک و توجه به سایر اعضای جامعه، یادآور شد: در اسلام سفارش شده اگر فردی وضعیت مالی خوبی دارد به فقرا کمک کند که رزق و روزی وی نیز افزایش خواهد یافت.

 کریمی تبار با اشاره به اینکه روز عرفه روز ارج نهادن به بندگی و راز و نیاز با حق‌تعالی است، ابراز کرد: روز عرفه یکی از روزهای استثنایی سال است، اگر فردی در شب‌های قدر آمرزیده نشده در این روز با خواندن دعا مورد عفو الهی قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر توجه به ظرفیت‌های داخلی در مسیر رونق تولید، تصریح کرد: برای حذف اثرات تحریم‌ها، باید اقتصاد را درون‌زا کنیم و به ظرفیت‌ها و توان دخلی بیش از گذشته توجه شود چراکه تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، توجه به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، بابیان اینکه برای حذف اثرات منفی تحریم بنا به فرموده رهبر انقلاب، باید اقتصاد کشور درون‌زا باشد، یادآور شد: با تلاش مسئولان مشکلات اقتصادی خوشبختانه در حال برطرف شدن است لذا با پیروی از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید در جهت اقتصاد درون‌زا تلاش شود تا بار منفی تحریم‌ها خنثی گردد.

 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان نخبه و فرهیخته کشور، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با جوانان نخبه فرمودند که باید مسیر پیشرفت جوان هموار باشد تا این افراد این راه را ادامه دهند، ما باید پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این راستا تلاش کنیم.

 امام جمعه ایلام افزود: پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و... به دشمن نشان داده که توان مقابله با نظام و ملت ایران را ندارد و این موضوع خواری و ذلت آمریکا را نشان داده است.

 وی با تبریک ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران رسالت انعکاس دردهای مردم را بر عهده‌دارند، بنابراین انتقاد سازنده آنان باید مورد استقبال خدمتگزاران نظام قرار گیرد.

انتهای پیام/ش