ایلام بیدار15:09 - 1398/05/16
معاون استاندار ایلام:

تزریق امید در جامعه رسالت بزرگ خبرنگاران/ نقد منصفانه موجب نشاط و پویایی جامعه می‌شود

مراسم گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، مراسم گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، اصحاب رسانه، خبرنگاران و مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، در این مراسم، اظهار کرد: ملتی که تاریخ ندارد و از تاریخ عبرت نگیرد، محکوم‌به تکرار تاریخ است، برخی از کشورهای به دلیل نداشتن تاریخ، تاریخ‌سازی و تاریخ را تحریف می‌کنند.

نوذری افزود: آن ملتی که اهل‌قلم و فکر ندارد، آن ملت، ملتی زنده و پویا نیست و ملتی که درد فکر و اندیشه دارد و دغدغه مظلومان را داشته باشد ملتی پویا خواهد بود، همیشه در بزنگاه‌های خاص تاریخ، اندیشه و قلم به کمک ما آمده است، در خیلی موارد شعرای ما ازجمله فردوسی دغدغه‌های ملت و صدای تاریخ را نوشته‌اند درزمانی نوشته‌شده که زبان و ادبیات فارسی به تاراج رفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، بابیان اینکه با قلم و اندیشه به فرهنگ و تاریخ و اندیشه ملت کمک شده است، گفت: اگر در تاریخ معاصر سه موضوع را یعنی انقلاب مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه‌شناسی سیاسی بررسی کنیم، در هر سه رویداد، رسانه پای‌کار بوده است.

نوذری، بیان کرد: در بحث ملی شدن صنعت نفت، فرایند تلفن و روزنامه و مطلب و مقاله حضوری داشت، یک مبارزه ملی به رهبری دکتر محمد مصدق بود که نقش رسانه بسیار جلوه‌گر بوده است و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نوار کاست‌های امام راحل در نقاط مختلف روستایی و سراسر کشور مردم را آگاه کرد.

وی، ادامه داد: فضای مجازی فضای خوبی است اما حس و عاطفه ندارد، نوشتن روی کاغذ عاطفه دارد و به‌عنوان سند در تاریخ می‌ماند و فضای مجازی حس ندارد و در تاریخ ماندگار نیست، مطالبه گری حق خبرنگار است و خبرنگار باید مطالبه گر باشد، حق‌طلبی داشته باشد اما آزادگی به خرج دهد، نقاد باشد اما نیش زدن خوب نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، با اشاره به اینکه استاندار ایلام بیش از 18 ساعت در روز کار می‌کند و هیچ استانداری به‌اندازه سلیمانی دشتکی نقد نشده است، گفت: برخی مواقع باید جانب انصاف را رعایت کرد و شرایط کشور را در نظر گرفت، جامعه‌ای که رسانه در آن نقد نکند، جامعه‌ای پویا و بانشاط نخواهد بود.

نوذری، اظهار کرد: در نقد نباید وارد حریم خصوصی افراد شد، نقد خوب است و باید انجام شود اما این نقد باید در ساختار کاری افراد باشد و مدیران باید در حیطه کاری خود پاسخگو باشند، تزریق امید در شرایط امروز جامعه بسیار مهم است، ما باید از آگاهی به خودآگاهی برسیم، فضای استان فضایی خوبی است و کارهای بزرگی در استان انجام‌شده است.

وی، یادآور شد: ما در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم، ایلام 8 سال تجربه جنگ نظامی داشته اما در جنگ اقتصادی تمام ساختار اقتصادی را هدف قرار می‌دهند، دشمن به دنبال این است که افکار عمومی و سیستم روانی مردم را به هم بریزد، دشمن در تلاش است روند توسعه کشور را متوقف کند، جنگ اقتصادی هزار برابر جنگ نظامی دشمن است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، ابراز کرد: تلاش بکنیم که همدلی و وحدت و همراهی در بین مردم و مسئولان ایجاد شود، نقد کنیم اما زخم‌زبان به دولت نزنیم، امید و نشاط را در جامعه تزریق کنیم، در آستانه اربعین حسینی هستیم و یک موضوع ملی است و کار بسیار بزرگی است و پیش‌بینی می‌شود که 5 میلیون زائر از مرز مهران تردد کنند که باید همه دست در دست هم دهیم که موضوع اربعین به بهترین نحو ممکن در استان انجام شود.

 

انتهای پیام/س