ایلام بیدار09:31 - 1398/05/13

حکم اعدام عوامل حادثه تروریستی صفی آباد دزفول تایید شد

پس از گذشت چهار سال از حادثه تروریستی ماه محرم در شهر صفی‌آباد دزفول، حکم بدوی پس از طی روند قضایی، ابلاغ و به تأیید دیوان عالی کشور رسید.

به گزارشايلام بيدار،بر این اساس دو نفر عامل اصلی جنایت تروریستی شهر صفی‌آباد دزفول به اتهام محاربه از طریق تشکیل گروهک تروریستی با هدف برهم زدن امنیت داخلی کشور و ارتکاب به قتل عمدی منجر، تهیه سلاح و مهمات جنگی، هدایت عملیات تروریستی منجر به شهادت و مجروحیت و شهادت پنج تن از شهروندان صفی‌آباد دزفول به مجازات اعدام محکوم شدند.

همچنین سه نفر دیگر از این عناصر تروریستی به اتهام معاونت در محاربه، مشارکت در تشکیل گروهک تروریستی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و پشتیبانی از این گروهک در اقدام تروریستی به حبس طویل المدت در تبعید به مدت ۳۰ سال محکوم شدند.

 در ماه محرم سال ۱۳۹۴ طی اقدام تروریستی، شهید بهمن رضایی و شهید حسین کریمی یگانه دو تن از جوانان شهر صفی آباد دزفول در هیأت عزاداری امام حسین (ع)به فیض شهادت نائل آمدند و سه تن دیگر زخمی شدند.

سربازان گمنام امام زمان (عج)، نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی استان خوزستان چند روز بعد از این حادثه عوامل عملیاتی این گروه ترویستی را شناسایی و دستگیر کردند.

منبع: مهر