ایلام بیدار08:54 - 1398/05/12
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

اهتمام جدی برای مبارزه با آفت تولید ملی/ رشد 748 درصدی مبارزه با قاچاق کالا در ایلام

اخبار محدودی از قاچاق کالا در مرز مهران به گوش می رسد که البته همین تعداد محدود نیز باید با توجه به شرایط مرز بین المللی مهران مورد توجه ویژه مسئولان امر قرار گیرد.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::این روزها اخبار زیادی از قاچاق در استان ایلام به گوش می رسد، اخباری که به تحلیل کارشناسان رسانه ای استان تاکنون بی سابقه بوده است.

قاچاق این روزها و یا بهتر بگوییم در این ماه های اخیر در استان ایلام بیشتر مربوط به مواردی همچون دام بوده است که علیرغم برخوردهای جدی با قاچاقچیان اما هنوز که هنوز اخبار در این رابطه مخابره می شود.

قاچاق در این روزها اما بیشتر در حوزه مرغ منتشر می شود و شاید یکی از عوامل کمیاب شدن و بالا رفتن قیمت مرغ در ایلام به این موضوع برگردد.

اما آنچه در این گزارش می خواهیم به آن بپردازیم، قاچاق کالا در مرز مهران است که البته اخبار محدودتری در این حوزه به گوش می رسد اما همین تعداد محدود نیز باید با توجه به شرایط مرز بین المللی مهران مورد توجه ویژه مسئولان امر قرار گیرد.

اهتمام جدی برای مبارزه با قاچاق کالا در ایلام

"محمد نوذری"، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در این خصوص گفت: همه دستگاه های استان در حوزه قاچاق کالا خوب عمل کردند و طبق گزارش وزارت کشور، مهران، مرزی موفق با عملکرد خود در مبارزه با قاچاق کالا بوده است.
وی ادامه داد: سال ۹۸ گمرکات استان، تعداد ۳۸ پرونده به ارزش چهار میلیارد ریال، نیروی انتظامی ۴۲ پرونده به ارزش ۸۱ میلیارد ریال با تعداد دستگیر شدگان ۲۶۰ نفر و مرزبانی استان ۲۶ پرونده به ارزش ۵۷ میلیارد ریال و ۲۸ نفر دستگیر شده که بیشتر قاچاق سوخت، لوازم خانگی و دیگر اقلام اساسی بوده اند، در زمینه قاچاق تشکیل داده اند.
معاون استاندار ایلام به راهبردهای حمایتی در مورد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: یکی از عوامل اساسی در برقراری امنیت مرز استقرار مرزنشینان و حمایت از آنان است به عنوان مثال بحث توزیع سهمیه سوخت مرزنشینان در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز برای 6 هزار و ۷۰۰ خانوار مرزنشین به صورت یارانه ای به حساب خانوارها مبلغ ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار ریال واریز شود.
نوذری ادامه داد: همچنین از محل 2 درصد درآمدهای نفتی بخشی از این اعتبارات را در حوزه اشتغال زایی مرزنشینان اختصاص می‌دهیم.
وی گفت: در بحث کالاهای اساسی با توجه به تحریم‌ها و شرایط خاص اقتصادی نیازمند افزایش تدابیر امنیتی و قضایی هستیم و باید در مقابل افرادی که به دنبال قاجاق کالاهای اساسی که نیاز اصلی مردم کشور هستند، برخورد کنیم.
معاون سیاسی ، امینیت استاندار ایلام ادامه داد: باید به شکلی عمل کنیم که مرز و پایانه مرزی برای قاچاق چیان نا امن شود و از خروج کالاهای اساسی از مرز جلوگیری به عمل آید.

رشد 748 درصدی مبارزه با قاچاق کالا

"روح الله غلامی"، مدیر کل گمرکات استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در این باره گفت: از جمله اقدامات این سازمان برای مقابله با قاچاق کالا و ارز، استفاده از تجهیزات کنترلی ایکس ری بوده است.گمرکات استان ایلام به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با تحریمها و نیز جهت رونق صادرات در مبارزه با قاچاق اهتمام جدی دارد

غلامی با بیان اینکه در مبارزه با قاچاق کالا از ابتدای سال تا کنون شاهد رشد 748 درصدی بوده ایم اضافه کرد:در مبارزه با قاچاق کالا با تشکیل ۵۲ پرونده رشد ۷۴۸ درصدی را پشت سر گذاشته است، ارزش ریالی این میزان پرونده قاچاق کالا حدود 13 میلیارد ریال بوده است

وی افزود: در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند گمرک استان ایلام به عنوان مرزبان اقتصادی در خدمت تجار عزیز به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با تحریمها بوده است.گمرک در مبارزه با قاچاق جدیست و فضا را به شدت برای قاچاق کالا نا امن خواهد کرد ضمن اینکه تمام تلاش و ظرفیتهای کارکنان گمرک در جهت رونق صادرات بکار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: گمرک برای تسهیل و توسعه صادرات و کمک به صادرکنندگان جلسات مستمری با آنها برگزار کرده است و همه مسایل و مشکلات مربوط به گمرکات در این جلسات مطرح شده استبرای جلوگیری از قاچاق کالا خروج کالاهای اساسی از مرز مهران ممنوع است.

وی افزود: خروج هرگونه کالاهای اساسی توسط مسافران از مرز مهران ممنوع بوده و بر اساس بخشنامه هایی که به آن واصل شده از خروج کالاهای اساسی با توجه به نیازهای داخلی هموطنان از مرز مهران جلوگیری خواهد کردگمرک استان هر کالایی را که جنبه تجاری و همچنین ممنوعیت صادراتی را داشته باشد در مرز متوقف و به داخل کشور عودت می دهد

غلامی تاکید کرد: کاروانهای انفرادی و زوار از آوردن کالاهای اساسی خودداری کنند زیرا گمرک به شدت از خروج آن جلوگیری به عمل می آورد.

 

انتهای پیام/س