ایلام بیدار11:35 - 1398/04/12
نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

فرهنگ رضوی در دهه کرامت ترویج یابد

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: در دهه کرامت با توجه به ارتباطی که با امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ی) دارد باید بازنگری مجددی در زمینه ترویج فرهنگ رضوی داشته باشیم.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام در جلسه شورای فرهنگ عمومی و اولین نشست دهه کرامت گفت: در دهه کرامت با توجه به ارتباطی که با امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ی) دارد باید بازنگری مجددی در زمینه ترویج فرهنگ رضوی داشته باشیم، با توجه به فضایی که تهاجم دشمن برای ما خیلی جدی است باید بتوانیم نقش خود را در این حوزه به‌خوبی ایفا کنیم.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه مسجد متولی خاص ندارد، گفت: سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه، ارشاد اسلامی، کانون‌های مساجد، بسیج مساجد هیئت‌امنا هرکدام در مساجد دارای مسئولیت‌های خاصی در مساجد است که باید مجموعه این نهادها، هماهنگی و تعامل لازم را داشته باشند و بنده خود به دنبال فردی هستم که این توانمندی را داشته باشد که این هماهنگی را در بین این نهادها در استان انجام داده و سامان خوبی به مساجد داده شود.

وی افزود: دهه کرامت دهه شادی است و یکی از ابزارهای جذب جوانان به مساجد اجرای برنامه شادی‌آفرین است که نقش مهمی در نشاط اجتماعی خواهد داشت و باید تلاش کرد فضای شهر در این ایام تغییر پیداکرده و نشاط‌آفرین باشد.

کریمی تبار در ادامه با اشاره به سالروز 10 تیرماه نیز گفت:  ما دررسیدن به یک هدف یک سری علل و عوامل مادی و معنوی داریم که در هشت سال دفاع مقدس، عامل معنویت، عامل اصلی پیروزی رزمندگان در برابر دشمنان بعثی بوده است.

وی، با اشاره به عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران، گفت: در برابر نیروهای اندک و تجهیزات کم نیروهای رزمنده در این عملیات، 126 گردان زرهی دشمن وجود داشت که بر اساس معادلات جنگی، در برابر این 126 گردان دشمن، ما باید نزدیک 400 گردان می‌داشتیم که وارد عمل شویم، ولی ما کمتر از نصف دشمن بودیم.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، ابراز کرد: دشمن در طول خط از عملیات متحرک استفاده می‌کرد که در هرجایی که اراده می‌کرد می‌توانست به خط ما بزند و تا ما تمام توانمان در طول خط به‌کارگیرم که دشمن در چه مکانی به ما حمله می‌کند و عملیات کربلای یک، این معادلات را برهم زد و عامل پیروزی در این عملیات جز معنویت چیزی نبود.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به عملیات آزادسازی میمک توسط عشایر ایلام، یادآور شد: در آن زمان نگاه بنی‌صدر این بود که زمین بدهیم و زمان بگیریم و ارتش و نیروهای مردمی بسیج هنوز شکل خود را نگرفته بود، این عملیات معادلات ارتش کلاسیک را برهم زد، در نوزدهم دی‌ماه مردم عشایر ورود پیدا می‌کند.

وی، تصریح کرد: یکی از زیبایی‌های عملیات 19 دی این است که ارتش از عشایر امضا می‌گیرند که خود در برابر جانشان مسئول هستند و عشایر با خون خود این را امضا می‌کنند، 200 کیلومترمربع آزاد می‌شود که نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است، ارتش آن زمان روحیه پدافند هم نداشت و عشایر متولی یک عملیات آفندی می‌شوند و میمک آزاد می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، گفت: اهمیت این عملیات این‌قدر بوده که بعدازآن صدام، دستور فرمانده طرف عراقی می‌دهد و اعدام می‌شود، در اجرای این عملیات‌ها، بحث معنویت تأثیرگذار بوده است و این معنویت تا امروز ما را سرپا نگاه داشته است، امداد غیبی در تک‌تک عملیات‌ها آشکار بوده است و این موردی است که دشمن از تجزیه‌وتحلیل آن عاجز است.

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی، پهباد غیرقابل ردیابی دشمن را ساقط می‌کنیم و دشمن هیچ عکس‌العملی را نشان نمی‌دهد و بلکه تشکر می‌کند، این امر همین تأثیر معنویات در اقتدار ایران اسلامی است و امروز هیمنه ابرقدرتی دشمن را به‌هم‌ریخته است.

وی، ابراز کرد: این عملیات‌ها باید در تقویم ثبت شود و برای نسل‌های بعدی به یادگار بماند، آزادسازی مهران و 19 دی در تاریخ دفاع مقدس اسمی از آن‌ها نیست که ماندگار شود و باید مطرح شود که مراحل قانونی خود را طی کند.

 

انتهای پیام/س