ایلام بیدار07:30 - 1398/04/12
در سه ماه نخست سال جاری؛

۲۰۱ هزار تبعه خارجی از مرز مهران تردد کردند/ تزانزیت ۴۰ هزار و ۱۵۱ تن کالا

مدیر کل راهداری و حمل جاده‌ای استان ایلام از تردد بیش از ۲۰۱ هزار تبعه سایر کشورها از مرز بین المللی مهران طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "نورالله دلخواه"، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در جمع خبرنگاران با بیان این خبر گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۷۵۰ هزار نفر از مرز بین‌المللی مهران ترددکردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است.

وی افزود: از این تعداد ۵۴۸ هزار ۸۵۱ نفر ایرانی و بیش از ۲۰۱ هزار ۱۴۹ نفر خارجی بوده که از مرز بین‌المللی مهران به داخل وخارج از کشور تردد داشته‌اند.

دلخواه اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال ۴۰ هزار و ۱۵۱ تن کالا توسط ۲ هزار و ۵۴۶ دستگاه از مرز مهران ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: مرز مهران یکی از کانون‌های مهم تردد زوار و صادرات کالا به کشور عراق است.

دلخواه اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون دو جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ با موضوع تخلفات مربوط به رانندگان و دوجلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ با موضوع شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل کالا و مسافر در این اداره کل تشکیل شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۶۵ پرونده تخلف درکمیسیون ماده ۱۱ مورد بررسی قرار گرفته است که عمده تخلفات بررسی شده را عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه، عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از صورت وضعیت مسافری، سو استفاده از کارت هوشمند راننده، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی بوده است.

دلخواه با اشاره به آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۱ گفت: از تعداد ۳۹ پرونده ۲ مورد تذکر کتبی، ۱ مورد قطع خدمات یک ماهه ،۳۱ مورد برائت و ۵ مورد جریمه نقدی از آرای صادره در این کمیسیون بوده است.

وی گفت: عمده آرای پرونده‌های بررسی شده در این کمیسیون جابجایی بار بدون استفاده از بارنامه، جابجایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی، عدم رعایت ضوابط و مقررات جابجایی بارهای ترافیکی و عدم ثبت در ناوگان مسافری ساعت است.

 

انتهای پیام/س