ایلام بیدار08:52 - 1398/04/11
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد؛

اجرای طرح «نشاط معنوی» در شش بقعه متبرکه ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از برگزاری و اجرای طرح نشاط معنوی در سطح ۶ بقعه متبرک شاخص این استان به‌منظور تقویت بنیه‌های اعتقادی و جذب جوانان به فضای معنوی اماکن متبرکه خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "مرتضی عزیزی"، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان این مطلب اظهار کرد: این طرح به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از هفدهم تیرماه تا ۲۹ مردادماه سال جاری در سطح 5 بقعه متبرکه شاخص این استان اجرا می‌شود.

وی، بابیان اینکه ثبت‌نام از علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌های طرح «نشاط معنوی» در تابستان سال جاری از خرداد لغایت ۱۲ تیر در سطح بقاع متبرکه استان آغازشده است، افزود: هدف از اجرای این طرح‌، غنی‌سازی اوقاف فراغت و استفاده حداکثری جوانان و نوجوانان با ارائه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی در فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، با اشاره به اینکه این طرح از ۱۳ تیر هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) و شروع دهه کرامت آغاز و تا ۲۹ مردادماه سال جاری در سطح بقاع متبرکه استان ادامه دارد، گفت: این طرح به‌منظور تقویت بنیه‌های اعتقادی و جذب جوانان به فضای معنوی اماکن متبرکه با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی و هنری هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

عزیزی، با تأکید بر اینکه مخاطبین این طرح دختران و پسران رده سنی ۷ الی ۱۸ سال هستند، افزود: طرح نشاط معنوی در سال جاری به سه شیوه مشارکتی با تعامل با سایر نهادهای فرهنگی، اردویی، آموزشی، فرهنگی و در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای گروه‌های سنی مختلف به تفکیک برگزار می‌شود.

وی، یادآور شد: آستان مقدس امامزادگان علی صالح (ع) و سید حسن (ع) در شهرستان مهران، سید صلاح‌الدین محمد (ع) در شهرستان آبدانان، سید سیف‌الدین محمد (ع) دره شهر، سید محمد عابد (ع) ملکشاهی و مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر ایلام میزبان دختران و پسران ایلامی در راستای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نشاط معنوی خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، بابیان اینکه کلاس‌های آموزشی این طرح شامل کلاس‌های معارفی قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، کلاس‌های مهارت‌های ده‌گانه زندگی (مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات مؤثر، حل مسئله و تصمیم‌گیری، مدیریت استرس) و دوره‌های فنی و هنری نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی، کار با ابزار و آموزش تعمیرات وسایل منزل، خواهد بود، خاطرنشان کرد: در برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی طرح اوقات فراغت نشاط معنوی از وجود طلاب و روحانیون اعزامی و مستقر در اجرای برنامه‌ها استفاده خواهد شد.

 

انتهای پیام/س