ایلام بیدار08:48 - 1398/04/11
مدیر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی اعلام کرد؛

بالابودن نرخ خودکشی در چهار استان غربی ایران/ نرخ خودکشی در کشور ۵.۷ در ۱۰۰ هزار نفر است

مدیر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی به بالابودن نرخ خودکشی در چهار استان غربی ایران اشاره و گفت: ستاد پیشگیری از خودکشی در این شهرستانهاتشکیل شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی بهزیستی ایلام، مهدی میر محمد صادقی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی (خودکشی) در ایلام افزود: بروز خودکشی در واقع یک چرخه خشونت جدید را فعال می کند که باید جلو آن گرفته شده و و ریشه های آن خشکانده شود.

وی ادامه داد: فردی که اقدام به خودکشی می کند در واقع نشانده تنفر او از یک فرد است که باید از رشد بیشتر این خشونت جلوگیری کرد.

میرمحمد صادقی به بالابودن نرخ خودکشی در چهار استان غربی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: به همین منظور ستاد پیشگیری از خودکشی در این شهرستانها بصورت ویژه تشکیل و کارگاه های آموزشی مختلف برای تسهیلگران و کارشناسان مشارکت کننده این طرح تشکیل و در حال فعالیت هستند.

به گفته وی، اجرای فعالیتهای اجتماع محور و انجام کار محله ای بیشترین برخورد در کاهش آسیب‌های اجتماعی را خواهد داشت.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این نشست از انعقاد ۷۰ قرارداد با سازمانهای مردم نهاد در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته و ۶۷ قرارداد از محل اعتبارهای آسیب های اجتماعی در مناطق سیل زده در سال جاری خبر داد.

عهدیه طهماسبی همچنین از فعالیت ستاد پیشگیری از خودکشی با هشت کمیته در راستای کاهش این آسیب خبر داد و گفت: همچنین دو دفتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین بانبرز، بانبور و سبزی آباد با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا کیفیت زندگی مردم این مناطق شکیل شده است.

در این کارگاه آموزشی دو روزه تسهیلگران و کارشناسان بهزیستی استان های کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد و ایلام حضور دارند.

 

انتهای پیام/س