ایلام بیدار17:49 - 1398/04/07
امام جمعه ایلام:

آمریکا در مقابل عزم ملت ایران سردرگم است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: راهبرد مقاومت و ایستادگی توانست آمریکا را به التماس بیندازد و باید بدانیم تنها با ایستادگی است که در برابر دشمنان پیروز خواهیم شد.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر در جمع نمازگزاران ایلامی، اظهار کرد: سرنگونی پهباد آمریکایی در ایران بار دیگر قدرت جمهوری‌ اسلامی را به دیگر کشورهای جهان نشان داد.

امام جمعه ایلام بابیان اینکه ساقط شدن پهباد آمریکایی، از الطاف الهی و عنایت خداوند متعال در پیروزی حزب‌الله با احزاب شیطانی است، یادآور شد: این اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، برای مسلمانان مایه عزت و برای استکبار سبب ذلت شد، استکبار باید بداند نتیجه مقابله با ایران شکست است‌.

وی گفت: ساقط شدن پهباد جاسوسی آمریکا و به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان، قدرت‌های جهانی و رقبای منطقه‌ای را مات و مبهوت کرد و امنیت مضاعف برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد و نشان داد اتکا به درون و پرهیز از نگاه به بیرون عزت‌آفرین بوده و هست.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، بابیان اینکه ایران اسلامی باعزت، حکمت و مصلحت عملکرد انقلابی خود را در جهان به نمایش گذاشت و این امر مهم نشان از تبعیت از ولایت‌فقیه است، گفت: راهبرد مقاومت و ایستادگی توانست آمریکا را به التماس بیندازد و باید بدانیم تنها با ایستادگی است که در برابر دشمنان پیروز خواهیم شد.

وی، با تأکید بر اینکه دشمنان از مقابله نظامی برای ایران اسلامی ناامید شده و توان ایران در سامانه کاملاً بومی سه خرداد را تجربه کرد، تصریح کرد: دشمنان به ادامه و افزایش تحریم‌ها متوسل شد است و امروز در یک سردرگمی مفرط گرفتار و تحریم‌ها را راه نجات خود قرار داده است، غافل از آنکه ایران با تحریم و تهدید و ارعاب سر تسلیم فرود نمی‌آورد.

خطیب نماز جمعه ایلام، در ادامه با اشاره به دیدار اخیر مقامات قضایی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، بر مبارزه با فساد در درون قوه قضایی تأکید کرد و فرمودند که وجود یک عنصر ناباب در قوه قضاییه عملکرد قضات و کارکنان را در سراسر کشور مخدوش خواهد کرد و تأثیرات مخربی بر جا خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، یادآور شد: قوه قضائیه برای اجرای عدالت، شهدای گران‌قدری را درراه آرمان عدالت‌خواهی تقدیم کرده است که نمونه آن شهید مظلوم بهشتی است که حضرت امام (ره) در وصف ایشان فرمود «شهید بهشتی یک ملت برای ملت ایران بود».

امام‌جمعه ایلام در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به تمام مسلمانان جهان و مردم استان، افزود: استان میزبان شهدای گمنامی است که برای دفاع از ملت و آرمان‌های نظام جان خود را نثار کرده‌اند، لذا ما باید قدردان جان‌فشانی این عزیزان باشیم و بهترین تکریم تشییع بی‌نظیر آنان است.

وی، بابیان اینکه ورود شهدای گمنام به استان فضای این استان را معنوی خواهد کرد، گفت: امروز شهدایی وارد استان ایلام می‌شوند که از نام و جان گذشتند تا امنیت ایران حفظ شود و با حضورشان، این پیام را می‌دهند که ما از جان گذشتیم و انتظارمان از شما آن است که در رهروی راه ولایت و استمرار فرهنگ جهاد و شهادت و پایداری از اهداف مقدس غفلت نکنید.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، در پایان بابیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی امروز، ارزش‌ها اسلامی و بنیاد خانواده را در جامعه هدف قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: حفظ حجاب و عفاف در جامعه، یک امر ضروری بوده و سلامت و امنیت جامعه را تأمین می‌کند و در این خصوص، اقدامات دستگاه امنیتی و انتظامی در راستای مقابله با کشف حجاب در کشور قابل‌تحسین است.

 

انتهای پیام/س