ایلام بیدار00:05 - 1398/04/06
امام جمعه ملکشاهی در گفتگو با ایلام بیدار مطرح کرد؛

فرهنگ سازی لازمه تحقق رونق تولید/ مجلس بر قوانین حوزه تولیدمتمرکز شود

امام جمعه ملکشاهی گفت: برای تحقق رونق تولید، باید فرهنگ سازی کرد.

"سید محمد حسینی امیری"، امام جمعه ملکشاهی در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار گفت: در روایات به قضیه تولید اهتمام شده است، تلاش برای روزی زن و بچه مثل مجاهدت در راه خدا است بلکه بیشتر از مجاهدت در راه خدا است.

وی اظهار کرد: برای تحقق رونق تولید، باید فرهنگ سازی کرد.

حسینی امیری افزود: وظیفه ای که مقام معظم رهبری با شعار سال برعهده دولت گذاشته، پیشگیری از هر سیاستی که منجر به افزایش تعطیلی کارخانه می گردد.

امام جمعه ملکشاهی گفت: موانع سر راه تامین مواد اولیه کارخانه ها بایستی رفع شود. سیاستهای گمرگی اصلاح شوند و قوانین در این زمینه ثبات یابند.

حسینی امیری با بیان اینکه بوروکراسی اداری در زمینه تولید باید کاهش یافته و روند کسب مجوزها سرعت یابد، افزود: شعار مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید برای هر سه قوه است.

وی با اشاره با وظایف دولت در راستای تحقق شعار سال گفت: وظیفه دولت جهت تحقق شعار سال؛ ایجاد سازوکار در وزارتخانه ها به منظور تامین زیرساخت‌های واحدهای تولیدی کوچک و تغییر سیاستهای واردات به نفع تولید داخل می باشد.

حسینی امیری ادامه داد: تمرکز مجلس بر قوانین حوزه تولید، پرهیز از حاشیه سازی و دور شدن از اولویت های اصلی کشور از وظایف قوه مقننه در قبال شعار سال می باشد.

امام جمعه ملکشاهی با اشاره به وظایف قوه قضائیه در قبال شعار سال گفت: دستگاه قضا بایستی بر برخورد با ویژه خواری، آقازادگی، سوءاستفاده هایی که توسط بعضی از صاحبان قدرت یا وابستگان آنها جهت چپاول ثروت های ملی و بیت المال مسلمین انجام می شود که موجب به هم خوردن تعادل بازار و رقابت صحیح می شود اهتمام داشته باشد.

وی در پایان گفت: افزایش سواد مالی خانواده ها به منظور مدیریت صحیح مصرف و افزایش پس انداز و هدایت ثروت های راکد به سمت کسب و کار و تولید افزایش حداکثر ظرفیت کارخانه ها از جمله وظایف مردم در راستای تحقق شعار سال می باشد.

 

انتهای پیام/س