ایلام بیدار01:54 - 1398/04/04
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد؛

افزایش سه برابری بودجه اربعین در سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام، گفت: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های بی‌وقفه، بودجه اربعین در سال جاری به بیش از سه برابر افزایش یافت.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی استانداری این استان، رحمت‌الله قیصوری، بابیان اینکه کل بودجه مصوب عمرانی-استانی در سال گذشته ۳۴۲ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بودجه در کل کشور؛ از این میزان اعتبار مصوب، سال گذشته ۵۵ درصد تخصیص یافت که نسبت به میانگین کشور، دو درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بودجه عمرانی-استانی ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است، افزود: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام بابیان اینکه امسال میانگین افزایش بودجه عمرانی-استانی در سطح کشور ۱۲ درصد بوده است، بیان داشت: رشد بودجه استان از محل همین ردیف، پنج درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

قیصوری، با اشاره به اینکه از بودجه مصوب عمرانی- استانی امسال تاکنون ۳۰ درصد تخصیص‌یافته است، یادآور شد: تمام سعی و تلاش مجموعه مدیریت ارشد استان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان است.

وی، بابیان اینکه بر مبنای قانون و دستورالعمل‌های جاری، کلنگ زنی و شروع پروژه‌های عمرانی جدید توسط دولت ممنوع است، خاطرنشان ساخت: البته در برخی موارد و بنا بر ضرورت و اضطرار، احتمال کلنگ زنی بعضی پروژه‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اشاره به اینکه در سطح استان و با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، برخی پروژه‌های نیمه‌تمام همچون فاضلاب شهر ایوان و آب‌شیرین‌کن صالح‌آباد، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌اند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های جدیدی که دارای توجیه فنی و اقتصادی باشند، هیچ منعی ندارند و موردحمایت نیز قرار می‌گیرند.

قیصوری، بابیان اینکه لحاظ کردن ردیف بودجه اربعین در ردیف‌های اعتباری استان یکی از تلاش‌های ارزنده‌ای است که محقق شده است، تأکید کرد: در سنوات گذشته، اعتبار تخصیص‌یافته در هرسال ۲۰ میلیارد تومان بود که با تلاش‌ها، پیگیری‌ها و رایزنی‌های بی‌وقفه و ستودنی قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و مجموعه نمایندگان استان در مجلس، این رقم در سال جاری به ۷۶ میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به سال قبل، بیش از سه برابر رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از اعتبار اربعین به استان ابلاغ‌شده است، گفت: امیدواریم امسال با همکاری، همراهی و مشارکت همه مردم و مسئولان؛ کنگره عظیم اربعین حسینی باشکوه‌تر از سنوات گذشته برگزار شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام بابیان اینکه نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و ایجاد آرامش در جامعه بی‌نظیر است، اظهار داشت: از نقد سازنده و منصفانه استقبال می‌کنیم و به‌صورت شفاف پاسخگوی خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم.

 

انتهای پیام/س