ایلام بیدار01:59 - 1398/04/04
با حضور مسئولان شهرستان مهران؛

نشست هماهنگی بزرگداشت آزادسازی مهران و عملیات کربلای یک برگزار شد

فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: امسال بایستی مراسم سالروز آزادسازی مهران(دهم تیرماه) به نحو بسیار باشکوهی برگزار شود.

به گزارشايلام بيدار،"اسد قاسمی"، در نشست هماهنگی برنامه های بزرگداشت هفته مقاومت و پایداری آزادسازی مهران(عملیات غرور آفرین کربلای یک)، اظهار کرد: برگزاری باشکوه و چشمگیر مراسم سالروز آزادسازی مهران؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر و آبرویی برای شهرستان و استان در سطح کشور است.

فرماندار شهرستان مرزی مهران یادآور شد: مهران؛ مهران گذشته نیست و باید مراسمی باشکوه و در خور شأن مهران و مردمان غیور و میهمان نوازش برگزار شود.

قاسمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گرانقدر دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: شهداء به ما نیاز ندارند بلکه ما به انفاس قدسی شهداء نیاز داریم و باید همیشه یاد و نام شان را گرامی بداریم.

سرهنگ جاویدان فرمانده سپاه ناحیه مهران نیز در این نشست گفت: کمیته های ستاد بزرگداشت آزاد سازی مهران فعال شده اند و با برنامه ریزی های صورت گرفته مراسم در خور شان این روز بزرگ اندیشیده شده است.

وی افزود: جشن آزادسازی مهران در محل یادمان نقطه ایثار(قلاویزان) برگزار خواهد شد و ضرورت دارد که تمهیدات اجرایی، امنیتی، انتظامی و ترافیکی اندیشیده شود.

سرهنگ «محمد رضا شرف بیانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز به تشریح برنامه های سالروز آزاد سازی مهران در دهم تیرماه در استان و سطح ملی اشاره کرد و افزود: برنامه های متنوعی برای گرامی داشت این روز مهم در دست اقدام است که در شهرستان مهران و در سطح ملی اجرا می شود.

وی همچنین به تشییع و تدفین پنج شهید گمنام اشاره کرد و گفت: هماهنگی های لازم برای برگزاری این آیین به صورت باشکوه با هماهنگی دستگاه ها در دست اقدام است.

وی یادآور شد: این شهدا در پنج نقطه استان ایلام شامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، محوطه اداره کل حفظ آثار و نشر آرزش های دفاع مقدس استان، میمه زرین آباد، مهر ملکشاهی، سه راهی جندالله تدفین می شوند.

شرف بیانی گفت: این شهدا در تاریخ 9 تیرماه در استان ایلام تشییع و خاکسپاری می شوند.