ایلام بیدار09:18 - 1398/04/03
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام خبر داد؛

اعتبار ۱۲۰۰ میلیاردی برای اجرای پروژه توسعه میدان نفتی دانان/ پل زال به مرز چیلات متصل می شود

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: پروژه توسعه میدان نفتی دانان با ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت‌های پیمانکاری داخلی آغاز و کارهای اولیه در این پروژه شروع‌شده است.

به گزارشايلام بيدار، "شادمهر کاظم‌زاده"، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی دو پروژه بسیار خوب در حوزه نفت و گاز در شهرستان آبدانان و شهرستان دهلران آغازشده است.

وی، تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه توسعه میدان نفتی دانان با ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت‌های پیمانکاری داخلی آغاز و کارهای اولیه در این پروژه شروع‌شده است، بیش از ۱۰۰ نفر نیرو از حوزه شهرستان آبدانان به‌خصوص بخش کلات مورموری و سراب باغ در این پروژه مشغول به کارشده است.

کاظم‌زاده، بابیان اینکه با پیشرفت این پروژه را در آینده تعداد پرسنل و نیروهای شاغل در این پروژه به ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت، ابراز کرد: پروژه دوم در حوزه نفت و گاز که به‌زودی آغاز خواهد شد، پروژه ایستگاه تقویت خطوط انتقال گاز از میادین نفتی به پروژه ngl دهلران است.

وی، بیان کرد: این پروژه بااعتباری در حدود ۱۵۲ میلیون دلار به‌زودی شروع خواهد شد و این دو پروژه که یکی در دهلران و دیگری که حدود ۸۰ درصد جبهه آن در شهرستان آبدانان است، موجب می‌شود که تعدادی از نیروهای منطقه در این پروژه‌ها مشغول شوند ضمن اینکه این پروژه‌ها موجب تکمیل زیرساخت‌ها را در منطقه خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های آبدانان، دهلران، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پروژه‌های حوزه راه در این شهرستان‌ها، ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده قدم‌های محکم و مثبتی در حوزه راه‌سازی در این مناطق برداشته‌شده که ازجمله پروژه بزرگراه پل زال به چیلات دهلران است که مطالعات این پروژه به مناقصه رفته و پیمانکار مطالعه آن مشخص‌شده که بعد از مطالعات، عملیات اجرایی با تعیین سرمایه‌گذار اجرایی می‌شود.

کاظم‌زاده، گفت: پروژه دیگری که در این حوزه، باند دوم راه‌ها در حوزه جنوب استان است، یکی باند دوم دره شهر- پل‌دختر و دره شهر- بدره است، مسیر دره شهر- بدره اگر امسال مطالعات تمام شود همین امسال هم می‌تواند پیمانکار آن توسط کارفرما تعیین و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی، افزود: مسیر دره شهر به پل‌دختر ۱۴ کیلومتر به پیمان رفته است و ۶ کیلومتر دیگر به‌زودی به پیمان خواهد رفت، در حوزه دهلران به اندیمشک ۱۲ کیلومتر تمام‌شده که 18 کیلومتر دیگر به پیمان رفته است، در کل چند تا پروژه در حوزه راه‌های استان خوشبختانه ردیف ملی است که باید مسئولین اجرایی استان پیگیری کنند که در موافقت‌نامه‌های استانی و ملی سال ۹۸ گنجانده شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های آبدانان، دهلران، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: محوری مثل محور میمه و بدره برای اولین بار که نیاز حوزه جنوب استان است دارای ردیف ملی دارد، امید است این پروژه امسال اجرایی شود و حداقل فاز مطالعاتی آن ارائه شود. پروژه خوبی مثل بدره به لومار که مورد درخواست مردم بود، خوشبختانه با ردیف ملی که سنوات گذشته اخذ شد و تزریق اعتبارات مناسب به این پروژه، ظرف سه ماه آینده به سرانجام می‌رسد.

 

انتهای پیام/س