ایلام بیدار07:49 - 1398/04/01
معاون عمرانی استانداری ایلام:

زیرساخت های ایلام آماده میزبانی زائران اربعین است

معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: همه زیرساخت‌های اربعین ۹۸ برای تسهیل تردد زائران به کشور عراق مهیا شده است.

به گزارشايلام بيدار، "احمد کرمی"، معاون عرمانی استانداری ایلام در نشست قرارگاه اربعین در مهران اظهار کرد: تمام زیرساخت‌های اربعین ۹۸ برای تسهیل تردد زائران اربعین مهیا شده است.

وی با عنوان اولویت در تکمیل زیرساخت‌های اربعین ۹۸ با رعایت نکات ایمنی گفت: بعداز اربعین ۹۷ ستاد تسهیل اربعین در استان ایلام تشکیل شده به آسیب‌شناسی اقدامات انجام‌شده پرداخت و با احصاء نواقص و مشکلات توانسته‌ایم بستر زیرساختی ایمن برای تردد زائران بیشتر از سال ۹۷ در سال ۹۸ را مهیا کنیم و در مهیا کردن این زیرساخت‌ها تمام تلاش بر رفاه، ایمنی و ارائه خدمات به زائران می‌باشد.

وی به سیل اخیر در استان ایلام و خسارت‌هایی که به زیرساخت‌های استان وارد آورد اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ رانش و ریزش در بارندگی اخیر داشتیم که به‌صورت موقت اقداماتی انجام شده اما قصد داریم تا قبل از اربعین، این اقدامات به‌صورت اصولی و ایمن، اصلاح و بازسازی شود.

معاون عمرانی استانداری ایلام یادآور شد: با توجه به گرم شدن هوا چند کار اصولی جهت آرامش زائران و خنک‌سازی در گیت‌های خروجی انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از اربعین امسال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: هدف‌گذاری ساخت بیش از ۱۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی انجام شده که قطعاً بیش از ۶۰۰ مورد آن قبل از اربعین حسینی (ع) به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهندس کرمی یادآور شد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم یک لاین اضطراری را ایجاد، و ورود و خروج را از هم جدا کنیم تا بار ترافیکی ایجاد نشود.

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: امسال با توجه به حجم تردد زائران اربعین حسینی قصد داریم از تمام ظرفیت‌های استان جهت خدمات‌دهی بهتر به زائران استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/س