ایلام بیدار00:45 - 1398/03/23
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) عنوان کرد:

حضور ژاپنی ها و آلمانی ها نتیجه منطق مقاومت است/ لزوم تبیین کارکردهای شهیدان در جامعه

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: کارکردهای شهیدان بایستی در جامعه تبیین شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ملکشاهی خبر، "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در مراسم یادواره شهید دربین و 14شهید محله بانباباخان شهرستان ملکشاهی گفت: ملکشاهی به لحاظ شهید و شهادت در یک مقطع بالاتری قرار دارد.

وی اظهار کرد: مردم ملکشاهی هم مرزداران خوبی بودند و هم فرزندانشان را برای جانفشانی عازم جبهه کردند.

شاکرمی افزود: ما اکنون در یک مقطع حساس تاریخی قرار گرفته ایم، امروز دشمن بیشتر از هر زمانی به ما نزدیکتر شده است و اقدامات دشمن برای از بین بردن آرمن شهدا با تمام وجود به صحنه آمده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) گفت: امروز ما در نزدیکترین نقطه به دشمن قرار داریم، استکبار در واقع با یک تهاجم ترکیبی برای بر اندازی نظام اسلامی به صحنه آمده است.

وی تصریح کرد: دشمن همه ظرفیت ها را به میدان آورده است، در دوره های گذشته اهداف دشمن حداقلی بود اما امروز آمریکاییها هدفشان اساسا براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

شاکرمی اذعان کرد: دشمن یک جنگ نیابتی بر ما تحمیل کرد، داعش، النصره و.... برای تاثیرگذاری بر جریان انقلاب اسلامی سازماندهی کردند، در جنگ نیابتی به دنبال حداقل ها بودند اما امروز حداکثر اهداف یعنی براندازی نظام را طراحی کرده اند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: شرایط امروز یک شرایط پیچیده است.

این فرمانده نظامی ادامه داد: صدای شکستن چهارچوب فکری و نظام لیبرالی آمریکاییها به گوش می رسد، امروز شاهد این هستیم که آمریکاییها بدنبال کوچ کردن از منطقه غرب آسیا هستند.

وی یادآور شد: معتقدیم که جنگی رخ نخواهد داد هرچند باید خود را در همه سطوح برای مقابله با دشمنان آماده کنیم، آمریکاییها نمی توانندخالق یک جنگ جدید در منطقه باشند چون که شرایط ورود به یک جنگ را ندارند و افکار عمومی آمریکا پذیرش یک جنگ را ندارد.

شاکرمی افزود: تجربه ثابت کرده است در جنگ های چریکی دست برنده با آمریکاییها نیست و ارتش آمریکا یک ارتش سیستمی است و در اولین ضربه این سیستم به هم می خورد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) به اقتدار جهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز ما به برکت خون شهیدان عزیزمان می توانیم دشمنان را در منطقه زمین گیر کنیم.

وی با اشاره به منطق مقاومت گفت: امروز اگر آمریکاییها و ژاپنی ها به کشور ما ورود می کنند به لحاظ این است که ما بتوانیم با مدد از روح شهیدان و حضرت امام(ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری از گام های تنیده شده دشمنان و استکبار بیرون بیاییم و قدمهای محکمی را برداریم.

شاکرمی اضافه کرد: امروز کلید واژه جنگ و قحطی را مطرح می کنند که مسئولان باید نگاهشان به داخل باشد و عبرت بگیرند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) رسالت خانواده شهدا را مهم برشمرد و گفت: روحیه ایثارگری و بزرگ منشی خانواده شهدا و مادران و همسران شهیدان قابل تجلیل است و زینب گونه رسالت شان را انجام دادند.

وی تاکید کرد: کارکردهای شهیدان بایستی در جامعه تبیین شود، شهیدان ما راه و رسم شهادت را به حججی ها نشان دادند.

شاکرمی در پایان گفت: همه چیز با گذر زمان کهنه می شود به غیر از خون شهید و شهید در بالاترین مرتبه وجودی قرار دارد.

 

انتهای پیام/س