ایلام بیدار10:04 - 1398/03/22
نماینده عالی دولت در استان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ زنی ۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در سفر رئیس جمهور به ایلام

- استاندار ایلام گفت: ۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در سفر رئیس جمهور به ایلام افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، "قاسم سلیمانی‌"، استاندار ایلام در جمع مدیران حوزه کشاورزی ایلام اظهار کرد: برخی از پروژه ها چون pp، پروژه لرزه نگاری ایوان، پروژه اکتشاف میادین نفتی و گاز در قسمت جنوبی استان در مجموع با اعتباری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به طور غیر رسمی شروع به کار کرده است.

وی تصریح کرد: سه کارخانه بزرگ استان شامل ۲ پروژه فولاد گستر آتنا، کوشاب غرب در چرداول و استیل کورد دره شهر به علاوه گوگرد زدایی پتروشیمی ایلام آماده افتتاح به دست رئیس جمهور است.

استاندار ایلام افزود: بیش از ۲۶ هزار هکتار اجرای سیستم آبیاری در حوزه کشاورزی در این سفر افتتاح می شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۰ کیلومتر در حوزه زیرساخت راه افتتاح می شود، بیان داشت: فاز اول راه آهن ایلام نیز کلنگ زنی می شود.

وی تاکید کرد: سفر رئیس‌جمهور به ایلام بدون شک سبب تحول عظیمی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: دیدار مردمی، افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدمات شامل استیل کرد دره‌شهر، کوشاب غرب، سیستم آبیاری، زیرساخت‌های مخابراتی، مسکن مهر، افتتاح سد گلال، بالادست سد کنگیر، اکتشاف و بهره‌برداری نفت و گاز، فاز دو پالایش و … از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به ایلام است.

ایلام جزو پنج استان برتر کشور در جذب تسهیلات اشتغالزایی 

همچنین، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه شورای اشتغال استان اظهار داشت: استان ایلام در اقتصاد مقاومتی رتبه اول کشور را به دست آورده، در اعطای تسهیلات اشتغالزایی این استان جزو ۵ استان برتر کشور است.

وی عنوان کرد: در حوزه اشتغالزایی تلاش‌های زیادی شده است و بر طبق گزارش مرکز آمار کشور نرخ بیکاری در استان ۱۱.۹ درصد از آغاز سال ۹۷ به ۱۰.۳ درصد در پایان سال ۹۷ رسیده است.

استاندار ایلام در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت؛ مدیران استقلال داشته باشند و اگر مدیری یا اداره‌ای در جایی کارش مشکل پیدا کرد قانون نحوه رسیدگی به آن تعیین کرده است و دیگر نیازی به دخالت دستگاه‌های غیر مرتبط نیست.

وی ادامه داد: ولی نعمتی همه ما مردم هستند و اگر مدیران باقدرت در خدمت گذاری به مردم ظاهر شوند همه حامی آنها خواهند شد، مدیران اگر مسائل و مشکلاتی در حوزه تحت امر خود دارند بیان کنند تا رفع مشکل شود چراکه با مطرح نکردن، مسائل حل نمی‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد تا آنجا که توان داشته باشم از مدیران خوب و قوی دفاع می‌کنم.

 

انتهای پیام/س