ایلام بیدار09:32 - 1398/03/21
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان خبر داد؛

رقابت هفت هزار داوطلب ایلامی در کنکور ارشد ۹۸

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام گفت: هفت هزار و ۳۷۳ داوطلب در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در استان ایلام شرکت می کنند.

به گزارشايلام بيدار، "مصطفی نعمتی"، نماینده تام ‌الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این تعداد داوطلب ایلامی در ۱۳۱ کد رشته به مدت ۲ روز از پنجشنبه ۲۳ خرداد تا جمعه ۲۴ خردادماه برای ورود به دانشگاه های کشور با هم رقابت می کنند.

وی یادآور شد: از مجموع داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سه هزار و ۶۸۲ نفر معادل حدود ۴۹ درصد شرکت‌کنندگان مرد و مابقی زن هستند.

وی اضافه کرد: این آزمون در ۲ حوزه امتحانی دانشگاه ایلام و دانشگاه پیام نور در روز پنجشنبه در ۲ شیفت صبح و ظهر و در روز جمعه تنها در شیفت صبح برگزار می شود.

نماینده تام ‌الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام گفت: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی امسال نیز همانند سال گذشته یک دفترچه ای است و در نوبت صبح راس ساعت ۷.۳۰ صبح و در نوبت بعد از ظهر ساعت ۱۴ آغاز می شود.

نعمتی یادآور شد: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد از امروز آغاز شده است و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به اخذ کارت خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه نیز از فردا سه شنبه ۲۱ خردادماه در دانشگاه ایلام مستقر می شود و تمامی داوطلبان می توانند در صورت هر گونه مغایرت برای رفع اشکال به این باجه مراجعه کنند.

وی از داوطلبان خواست: هر چه سریع تر کارت ورودی خود را دریافت کنند تا زمان کافی برای رفع نقص کارت های خود داشته باشند. 

نعمتی افزود: وسیله حمل و نقل از در شرقی دانشگاه برای ورود داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به محل برگزاری آزمون در دانشگاه ایلام و همچنین انتقال آنها به دیگر حوزه های امتحانی، پیش‌بینی شده است.

وی از داوطلبان خواست: در صورت امکان به صورت گروهی و یا با وسایل حمل و نقل عمومی به محل های آزمون مراجعه کنند تا از ایجاد بار ترافیکی سنگین و بروز مشکل در زمینه تردد جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/س