ایلام بیدار07:50 - 1398/03/20
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ممنوعیت خروج کمباینها از دره شهر/ خروج غیرقانونی گندم قاچاق است

اخبارهای ضد و نقیضی از برداشت گندم در شهرستان دره شهر به گوش می رسد، اخبارهایی که باعث شده پای دلالان به این ماجرا نیز باز شود.

گروه اجتماعی ایلام بیدار -دره شهر::اخبارهای ضد و نقیضی از برداشت گندم در شهرستان دره شهر به گوش می رسد، اخبارهایی که باعث شده پای دلالان به این ماجرا نیز باز شود تا از فرصت پیش آمده برای خود بهره ببرند.

شایعات مطرح شده در باب برداشت گندم در دره شهر و عدم پرداخت به موقع پول گندم به کشاورزان نیز باعث شده تا برخی از کشاورزان هنوز نسبت به برداشت محصول خود اقدام نکنند.

علاوه بر این، فرصت برای قاچاقچیان مواد مخدر نیز فراهم شده تا با جابجایی احتمالی گندم و خارج کردن ان از شهرستان به سود خود اقدام کنند.

ممنوعیت خروج کمباینها از دره شهر

"علی ادبی فیروزجاهی"، دادستان دره شهر در گفتگو با خبرنگارایلام بیداردر دره شهر گفت: با توجه به درخواست مکرر کشاورزان و نیز استعلام از ادارات مربوطه مبنی بر عدم برداشت کامل محصول گندم در دره شهر و نیز ور راستای حفظ حقوق عامه خروج کمباینها تا تاریخ ۲۳ خرداد از شهرستان ممنوع است.

وی اظهار کرد: همچنین کشاورزانی که تاکنون اقدام به برداشت نکرده اند تا تاریخ ۲۰ خرداد مهلت دارند درخواست خود را به جهاد کشاورزی شهرستان برای برداشت اعلام کنند.

فیروزجاهی افزود: پس از تاریخ اعلام شده کمباینها حق خروج داشته و مسئولیت عدم برداشت محصول بر عهده خود کشاورز خواهد بود.

دادستان دره شهر خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز با پیگیری جهاد کار برداشت در حال انجام بوده و پیش بینی می شود تا پایان‌مهلت مقرر گندم شهرستان بطور کامل برداشت شوند.

پرداخت به موقع پول گندم توسط دولت 

"کیانوش محمدنژاد"، فرماندار دره شهر در گفتگو با خبرنگار ما در این باره گفت: شایعاتی توسط دلالان مبنی بر عدم پرداخت پول گندم به کشاورزان در سطح شهرستان منتشر شده است.

وی اظهار کرد: این شایعات هرساله در هنگام برداشت محصول گندم و با هدف تاراج دسترنج کشاورزان، ضربه به اقتصاد کشور و قاچاق محصول این محصول مهم توسط دلالان مطرح می شود.

محمدنژاد با بیان اینکه کشاورزان به شایعات توجه نکنند، افزود: با توجه به دستورالعمل دولت هزینه گندم دروم توسط یک روز بعد از تحویل و دیگر انواع آن یک هفته بعد از تحویل بحساب کشاورزان واریز می شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مراکز خرید شهرستان امادگی کامل برای خرید گندم را دارند.

فرماندار دره شهر خاطرنشان کرد: همچنین تمامی مبادی خروجی شهرستان کنترل شده و با هرگونه خروج غیر قانونی گندم مقابله و طبق قانون بعنوان قاچاق با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/س