ایلام بیدار08:26 - 1398/02/22
کارشناس مسائل سیاسی:

رد مهلت 60 روزه حیله اروپایی ها است

تحلیلگر سیاسی گفت :به‌هیچ‌عنوان نباید مقابل امریکا عقب‌نشینی کرد و باید گفت تهدیدات اروپایی ها یک حیله سیاسی بیش نیست.

به گزارشايلام بيدار، دکتر" محمود محمودی"؛ مدرس دانشگاه وتحلیلگر مسائل سیاسی؛ در گفتگو با جویزرگفت :مواضع محکم رئیس جمهور و بیانیه شورای عالی امنیت ملی پیام روشن و قاطع ایران را در بحث برجام به جامعه جهانی مخابره کرد و سیگنال آن گیرنده های نسبتا خاموش اروپا و غرب را روشن کرد ولی باید پذیرفت بدرستی از عنصر زمان استفاده  نمودند و بسیار دیر انجام گرفت.

محمودی اظهارکرد: اقای حسن روحانی رئیس محترم جمهور و تیم هسته ای ایشان  باید از همان ابتدابا مشاهده بدعهدی آمریکا در قبال برجام و سکوت کشورها عضو  آن، استراتژی خاص خود را تعیین و با اقتدار تمام نسبت به اجرای آن اقدام میکردند . اما متاسفانه بهتر این شیوه دوسال زمان را از دست دادیم.
وی افزود: برخی از کشورهای اروپایی عضو برجام نیز دوپهلو عمل کرده و در اجرای دقیق مفاد برجام موضع شفاف نگرفتند و عمدا فرصت سوزی برای ایران رقم  زدند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: ایران اسلامی با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ابتکار و نبوغ جوانان کشور حتی اگر در سخت ترین تحریم های نفتی و پتروشیمی و... قرار بگیرد باز هم می تواند راه گریز خود را پیدا کرده و همچون گذشته با اقتدار مسیر پیشرفت و توسعه را طی کند و این نگاه باید در دولت مردان ما تقویت شود.

به گفته محمودی؛ اگر از همان ابتدای بدعهدی آمریکا استراتژی خود را تعیین می کردیم امروز تحریم های آمریکا کمترین اثر را بر وضعیت ما نداشت اگر چه این اقدام تیم مذاکره کننده دیر بود ولی  باید توجه داشت در  صورت بی توجهی اروپا،جمهوری اسلامی ایران با قدرت و توان بیشتر غنی سازی را در سطح  60 درصد اعلام و تثبیت خواهد نمود و آمریکا و اروپا را شگفت زده خواهند کرد و فریب میانجیگری کشور عمان را له منظور مذاکره نپذیرند چرا که خود می تواند باب مذاکره موشکی را باز نمایدو این مهلت 60 روزه باید مورد توجه جدی کشورهای عضو برجام قرار بگیرد و از دادن بیانیه های واهی جلوگیری کنند چرا که جنگ روانی و رسانه ای آنها نخ نما شده است و ملت بصیر و بزرگ ایران از این تحرکات هیچ واهمه ای نخواهند داشت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: فلذا در این برهه زمانی باید همه آحاد ملت و تمامی  احزاب و تشکل ها در کنار  دولت و تیم مذاکره کننده قرار گیرند که بی شک آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. انتقال ناوها از این طرف به آن طرف و با دلارهای بعضی از کشور های منطقه یک فریب بیش نیست و بیشتر به منظور دوشیدن گاو های شیر ده خلیج فارس است، به هر حال ملت رشید و فهیم ایران  هم مانند گذشته از این جنگ اقتصادی ، روانی و رسانه ای  با سلامت عبور خواهند کرد.

جویزر

انتهای پیام/س