ایلام بیدار08:35 - 1398/01/25
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

امداد رسانی سپاه به مردم سیل زده سیروان و بخش کوهنانی لرستان + تصاویر

پس از حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در مناطق سیل زده سیروان، کمک رسانی به مردم روستاهای سیل زده سرعت بیشتری به خود گرفت.

به گزارشايلام بيدار، به دنبال بالا آمدن آب عقبه سد سیمره راه دسترسی روستاهای منطقه عرب رودبار سیروان و بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت قطع گردیده است. به همین منظور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به کمک رسانی به مردم این منطقه نمود.

استقرار قایق های نیروی دریایی سپاه

"جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: با همکاری نیروی دریایی سپاه، قایق‌های موتوری سپاه در مناطق سیل زده سیروان مستقر شدند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت:‌ این قایق‌ها کار جابه جایی سیل زدگان و نیز تامین مایحتاج مورد نیاز افراد گرفتار در سیل را بر عهده دارند.

شاکرمی با اشاره با مناطق سیل زده ایلام به خصوص مناطق روستایی حاشیه سد سیمره افزود: به علت نبود راه زمینی و عدم امکان اعزام مستمر بالگرد، استفاده از قایق‌های نیروی دریایی سپاه امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه تا اعلام وضعیت عادی و ایجاد راه دسترسی زمینی به مناطق سیل زده از امکانات در اختیار برای رفاه سیل زدگان اقدام می‌کند.

فرمانده سپاه استان ایلام افزود: ما بر اساس رسالتی که داریم و با توجه به فرمان مقام معظم رهبری خود را خادم مردم و در کنار دولت و با دولت تلقی می‌کنیم و به همین دلیل یک قرار گاه در ماژین تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه هدف و کار ما برای خداست، تصریح کرد: دغدغه های مردم را انعکاس دادیم، کمک رسانی و طبخ غذا صورت می گیرد، قایق آوردیم و تانکر آب برای روستاهای بالاتر دادیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام عنوان کرد:  لباس ما لباس خدمت گذاری است و با تمام وجود کار می‌کنیم، تقسیم کار شده  و مشکلات شما را به فرماندهان و مسئولان انتقال می دهیم.

 وی با بیان اینکه مردم اینجا ریشه در تاریخ دارند و کشاورزی و باغداری داشته اند و می خواهند در منطقه بمانند، افزود: بسته های غذایی را در کنار غذای گرم انتقال  می دهیم و قرارگاه خاتم قول دادند جاده سازی  را  در دستور کار قرار دهند.

خدمات سپاه در سیروان و بخش کوهنانی لرستان

"احمد اورنگ"، فرمانده سپاه ناحیه سیروان در این خصوص اظهار کرد: پس از حضور میدانی فرمانده محترم سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام از مناطق سیل زده عرب رودبار و منطقه کوهنانی شهرستان کوهدشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک رسانی به مردم این منطقه را تقویت نمود.

وی افزود: توزیع غذای گرم در دو وعده نهار و شام در بین کلیه اهالی روستاها صورت پذیرفته است و هم اکنون این امداد رسانی در حال انجام است.

فرمانده سپاه ناحیه سیروان بیان داشت: توزیع نفت رایگان به پنج روستای بخش کوهنانی که راه ارتباطی آنها فقط باشهرستان سیروان می باشد، انجام گرفت؛ توزیع آب با تانکر، توزیع آب معدنی و توزیع بسته های مواد غذایی و بهداشتی نیز از دیگر اقدامات سپاه بوده است.

اورنگ با اشاره به کمک های صورت گرفته به مردم روستاهای منطقه عرب رودبار، افزود: علاوه  بر تخلیه روستای چم شیر، با حضور گروه های جهادی بسیج و گردان فاتحین، کمک رسانی به تخلیه روستای کوشکی، سرگنداب علیا و سرگنداب سفلی صورت پذیرفت.

تخلیه روستای سیل زده چم شیر توسط سپاه

 قدرت الله کریمیان ، معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: به دنبال دستور تخلیه روستای چم‌شیر در شهرستان سیروان به دلیل بالا آمدن سطح آب سد سیمره، سپاه در حال جابجایی اهالی این روستا است.

وی افزود: ماشین آلات سپاه نیز در حال بازگشایی مسیر ارتباطی روستای چم‌روته به داربلوط و قاضی‌خان هستند تا خدمت رسانی به سیل زدگان زودتر انجام شود.

کریمیان در ادامه بیان داشت: در تلاش هستیم تا یک اردوگاه در نقطه‌ای امن برای سیل زدگان تدارک ببینیم و برای این منظور نیز قرارگاه خاتم الانبیاء و مهندسی سپاه با تمام وسایل و امکانات در حال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود 90 درصد از ساکنین روستای چم شیر به مناطق امن انتقال داده شده اند و تا ساعات آینده تمام روستا تخلیه می شود.

ورود استانداران آذر غربی و شرقی به ایلام

محمدرضا پورمحمدی و شهریاری استانداران آذربایجان شرقی و غربی و جمعی دیگر از مسئولان این استان به همراه استاندار ایلام از مناطق سیل زده روستای چمشیر واقع در شهرستان سیروان بازدید کردند.

در این سفر فرماندهان سپاه استان آذربایجان شرقی و غربی، شهردار تبریز، شهردار ارومیه نیز حضور داشتند.

 
 
انتهای پیام/س