ایلام بیدار07:56 - 1398/01/24
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد؛

اولویت وزارت صنعت، رونق تولید و صادرات/ بازارچه مرزی چنگوله راه انداری می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت وزارت صنعت در سال جاری رونق تولید و صادرات در تمامی مناطق کشور است.

به گزارشايلام بيدار، رضا رحمانی"، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری رونق صادرات و تولید است.

وی ادامه داد: در این راستا وزارت صنعت از راه اندازی طرح‌های جدید و مؤثر در مناطق کمتر توسعه یافته مثل ایلام حمایت می‌کند.

رحمانی با اشاره به اینکه سخنان رهبری در مورد رونق تولید برای ما فصل الخطاب است، تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۸۹۶ واحد تولیدی راکد در کشور فعال شد، بنابراین اولین قدم رونق تولید حفظ تولید موجود است.

وی تصریح کرد: تمامی بازارچه‌های مرزی در راستای رونق تولید فعال می‌شوند، ایلام در حوزه صادرات از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است و این امر با توجه ویژه به حوزه‌های صنعتی چند برابر می‌شود.

وزیر صنعت اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور باید به سمت فناوری سوق داده شوند، استفاده مناسب از این موضوع سبب توسعه یافتگی استان خواهد شد.

رحمانی عنوان کرد: ایلام با توجه به محروم بودن دارای ظرفیت اقتصادی مناسبی است و افزایش اعتبار استان‌های کمتر توسعه یافته در راستای صادرات و رونق تولید در سال جاری نیز مانند سال گذشته در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین  در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: توافقاتی بین دو کشور ایران و عراق در خصوص بازارچه‌ها صورت گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی بازارچه مرزی چنگوله باشیم.

وزیر صنعت افزود: ایلام دارای شاخصه‌های بسیار خوبی چون ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه عراق، دارا بودن مشترکات قومی و فرهنگی با استان‌های همجوار در آن طرف مرز، امنیت و نزدیک بودن مسیر به کشور عراق می‌تواند در حوزه صادرات برای کشور نقش آفرینی داشته باشد.

وی با تاکید بر این مهم که استان ایلام با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند در حوزه صنعت بهتر از این عمل کند، اضافه کرد: ما دنبال این هستیم که زنجیره ارزش افزوده را تکمیل کنیم و برای این موضوع نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

رحمانی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور به کشور عراق ۲۰ میلیارد دلار برای صادرات هدف گذاری شد که بایست این مهم تا سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

 

انتهای پیام/س