ایلام بیدار08:26 - 1398/01/21
وزیر جهاد کشاورزی در ایلام خبر داد؛

خسارت ۷۸۰۰ میلیاردی سیل به بخش کشاورزی/ مشکلات سیل‌زدگان کاهش می یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیل هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی کشور خسارت وارد کرده است.

به گزارشايلام بيدار، "محمود حجتی"، وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به استان ایلام و در جلسه اقتصاد مقاومتی در محل استانداری ایلام گفت: برای کاهش مشکلات مردم و کشاورزان، دولت درصدد است هرچه سریع‌تر خسارت‌های ناشی از سیل را از طریق ستاد بحران استان‌ها پرداخت کند.

وی افزود: البته در بخش کشاورزی با توجه به حجم گسترده خسارت‌ها به مصوبه‌های تکمیلی نیاز است، برکات این باران بیشتر از خسارت‌های آن بود، برخی از سدهای کشور برای نخستین بار آبگیری شدند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کردبا اشاره به اینکه آسیب‌های زیادی در سیل به منزل و کشاورزی مردم و زیرساخت کشور وارد شد، تصریح کرد: با وحدت و مشارکت دولت و مردم مشکلات سیل‌زدگان رفع خواهد شد.

حجتی افزود: ملت ایران روزهای سختی را تحت فشارهای بین‌المللی بدخواهان کشور سپری می‌کند، می‌گویند غذا و دارو را تحریم نمی‌کنیم ولی بیشترین فشار از این همین ناحیه بر کشور وارد می‌شود و دروغ می‌گویند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سر راه ابتدایی‌ترین نیازهای کشور مشکل ایجاد کرده‌اند و البته نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند، تصریح کرد: آمریکا در دنیا منزوی شده است، کارهای عجیب و غریب آمریکا در تروریست‌خواندن سپاه نشان بی‌تدبیری و شرارت آنهاست.

وی گفت: با تجربیاتی که داریم این دوران فشار آمریکا را سپری خواهیم کرد و خواب‌های آنها تعبیر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از همه پیشگیری‌ها و تدابیر اتخاد شده از سوی مسئولان در سیل و بحران استان به رغم کوهستانی‌بودن ایلام تشکر می‌کنم، گفت: در استان تلفات جانی نداشتیم.

وی تصریح کرد: با مصوبات دولت بخشی از مشکلات سیل‌زدگان کاهش می‌یابد.

حجتی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه آب و خاک شناسایی و تبدیل به پروژه شوند، گفت: در مهران اقدامات منابع طبیعی قابل گسترش در کل استان است.

وی گفت: با متوسط بارندگی ۷۰۰ میلیمتر در استان می‌توانستیم اقدامات بهتری در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/س