ایلام بیدار21:08 - 1398/01/18
عصر امروز صورت گرفت؛

بازدید هیئت عراقی، امام جمعه ایلام و فرمانده سپاه استان از روستای چم شیر سیروان + تصاویر

نماینده تولیت آستان حضرت ابالفضل (ع) و امام جمعه کربلا و هیئت همراه از منطقه سیل زده روستای چم شیر شهرستان سیروان بازدید کردند.

به گزارشايلام بيدار، نماینده تولیت آستان حضرت ابالفضل (ع) و امام جمعه کربلا به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام عصر امروز (یکشنبه) از منطقه سیل زده روستای چم شیر شهرستان سیروان بازدید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این بازدید گفت: وقوع سیل هم امتحان الهی است و آزمونی است برای کسانی که آسیب دیده اند که در صورت صبر و استقامت برای آنان پاداشی دارد و رحمت الهی شامل آنها خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای ما هم که آسیب ندیده ایم یک آزمون است که به قدر توان و دارایی خود به افراد مصیبت دیده و سیل زده کمک کنیم.

کریمی تبار افزود: صبوری مردم منطقه عرب رودبار به خصوص روستای چم شیر در سیل اخیر قابل تحسین است.

خدمات سپاه در مناطق سیل زده ادامه دارد

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام نیز در این بازدید و در جمع مردم گفت: یکی از مناطق درگیر با سیل منطقه عرب رودبار شهرستان سیروان بود که مشکلاتی را برای اهالی این منطقه به وجود آورد.

شاکرمی اظهار کرد: تمهیدات لازم از همان روزهای نخست وقوع سیل به منظور امداد رسانی و خدمت رسانی به مردم سیل زده سیروان به خصوص در روستای چم شیر توسط سپاه اندیشیده شد.

وی افزود: تجهیزات مهندسی و خودرویی سبک و سنگین سپاه شامل لودر، بیل مکانیکی و بولدوزر برای کمک به باز شدن برخی مسیرهای ارتباطی به این منطقه اعزام شد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ادامه داد: همچنین به منظور تسریع در خدمت رسانی و تأمین مایحتاج ضروری مردم سیل زده یک دستگاه نانوایی سیار سپاه به منطقه اعزام و کار پخت نان در دستور کار قرار گرفت.

شاکرمی تأکید کرد: سپاه تا عادی شدن شرایط در کنار مردم سیل زده خواهد ماند و همچنان کار توزیع غذا، آب و نان میان سیل زدگان انجام می شود.

اعلام آمادگی هیئت عراقی برای کمک به سیل زدگان ایلامی

سید "عدنان موسوی"، نماینده تولیت آستان حضرت ابالفضل (ع) و امام جمعه کربلا نیز در این دیدار گفت: به منظور ابراز همدردی با مردم سیل زده ایلام وارد این استان شده ایم.

وی اظهار کرد: کمک به یکدیگر به خصوص در این شرایط واجب است و برای این کار اعلام امادگی می کنیم.

موسوی افزود: برای انجام هر گونه کمکی کوتاهی نخواهیم کرد و چه در حوزه زیرساخت ها و چه در حوزه کمک های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان کمک کار خواهیم بود.

 

انتهای پیام/س