ایلام بیدار12:55 - 1398/01/11
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام خبر داد؛

لایروبی مسیل حادثه خیز بانبرز توسط سپاه/ استقرار تجهیزات و دستگاه ها تا پایان بارندگی ها

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از لایروبی مسیل حادثه خیز بانبرز و استقرار تجهیزات و دستگاه های سپاه تا پایان بارندگی ها خبر داد.

سرهنگ پاسدار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام صبح امروز؛11فروردین ماه در حاشیه بازدید از محله بانبرز شهر ایلام گفت: به دنبال بارندگی های اخیر و تشکیل جلسه بحران، سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از روز گذشته بخشی از شهر ایلام و در منطقه بانبرز را برای مقابله با سیل احتمالی برعهده گرفت.
وی اظهار کرد: در همین راستا روز گذشته به همراه استاندار و جمعی از اعضای شورای بحران استان از محل یادشده بازدید به عمل آمده شد.
شاکرمی افزود: به منظور پیشیگری از وقوع سیل و ضرورت موضوع نیروهای سپاه امیرالمؤمنین (ع) دیشب مسیلی که در سیل قبلی در شهر ایلام مشکل ساز و برای مردم ایجاد بحران و آنان را با سختی مواجه کرد بود را لای روبی کردند.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام بیان کرد: در حال حاضر نیز دستگاه‌ها در محل مستقر شده و تا پایان بارندگی ها و سیل در محل حضور دارد، علاوه بر این همه مسیرهای منتهی به کانالی که در سیل قبلی مشکل‌زا شده بود مدیریت شده تا مردم مشکلات سیل چند سال گذشته را نداشته باشند.
وی ادامه داد: کل تجهیزات مهندسی تیپ برای مقابله با سیل احتمالی در شهر ایلام را پای کار آورده ایم و تجهیزاتی نظیر بیل مکانیکی زنجیری، کمپرسی، لودر و دستگاه های سنگین دیگر که می توانند کمک کنند به کار گرفته شده تا با توجه به دبی آب مشکل را مدیریت کنیم.
شاکرمی اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که از روز گذشته آغاز و همچنان در محله بانبرز ادامه دارد ایجاد خاکریز در مسیر اجراه شده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در سیروان همه روستاهایی که در حاشیه سیمره هستند و بایستی تخلیه شوند آمادگی ها در این خصوص نیز ایجاد شده و با مردم این مناطق نیز دیدارهایی انجام گرفته است.
فرمانده سپاه استان ایلام خاطر نشان کرد: در همان شبی که در دره شهر و بخش ماژین حادثه پیش آمد بلافاصله خودمان را به محل یاد شده رساندیم و ضمن بازدید از روستاهای در معرض خطر تمهیدات لازم نیز اندیشیده شد.
وی یادآور ساخت: همچنین در دهلران مسیرهای منتهی به شرهانی و راهیان نور کارهای اساسی در این زمینه انجام گرفته است، وظیفه ما این است که در کنار مردم و نوکر آنان باشیم.
شاکرمی گفت: علاوه بر این موضوعات محموله‌ای هم برای استان‌های گلستان و مازندران آماده شده که بعد از تمام شدن سامانه جوی اگر حادثه خاصی به وجود نیاید جمعی از بچه های سپاه به منطقه یاد شده اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در پایان نیز گفت: مسیل بانبرز به گونه ای است که با توجه به شدت آب قسمت های پایین شهر در پیچ آشوری و حتی بخش هایی دیگری از جمله محله خرم رودی نیز بی تأثیر از این مسیل نخواهند شد لذا در بازدید دیروز استاندار از این محل تصمیم بر این گرفته شد تا در فصل مناسب نسبت توسعه و ساماندهی مابقی مسیر اقدامات لازم بعمل آورده شود.
شاکرمی عنوان کرد: همچنین سپاه نواحی در دره شهر، سیروان و دهلران در آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مردم و سیل های احتمالی هستند.
 
 
انتهای پیام/س