ایلام بیدار07:16 - 1397/12/28
گزارش؛

راهیان سرزمین نور نماد تداوم آرمان های انقلاب/ اعزام بیش از 1600 دانشجوی ایلامی به راهیان نور

راهیان نور دانشگاهی از باسابقه‌ترین و باکیفیت‌ترین برنامه‌های دانشجویی است که از اواسط دهه ۷۰ شروع‌شده و هرساله شکل بهتری به خود گرفته است.

به گزارشايلام بيدار، دفاع هشت ساله ایران اسلامی نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین است که با استناد به تک تک روزهایش می توان به شجاعت، غیرت، مردانگی، ایثار، و از خود گذشتگی  مردان و زنان این دیار افتخار کرد و تا همواره تاریخ این دفاع را به عنوان الگویی از یک دفاع الهی و متکی برنیروی اعتقاد و ایمان مثال زد و برای ماندگاری آن در ذهن ها برنامه ریزی انجام داد.

یکی از مهمترین برنامه هایی که در سال های اخیر برای حفظ این دستاورد معنوی و ارزشی در تاریخ دفاع ایران اسلامی، انجام گرفته است،  راه اندازی اردوهای راهیان نور و اعزام به مناطق عملیاتی کشور است که در مقاطعی از سال اجرا می شود.

امروزه بسیاری از اقشار مختلف مردم از دانش آموزی، دانشجویی، اصناف و بازاریان، پیشکسوتان و دیگر اقشار در قالب اردوهای راهیان نور با حضور در یادمان های دفاع مقدس در صدد زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و هشت سال دفاع مقدس هستند.

آنچه که در روزهای پایانی سال و منتهی به ایام نوروز این حرکت عظیم ملی و مردمی را در منصه ظهور بیشتر قرار داده است، اعزام کاروان های راهیان نور دانشجویی در سراسر کشور است.

 راهیان نور دانشگاهی از باسابقه‌ترین و باکیفیت‌ترین برنامه‌های دانشجویی است که از اواسط دهه ۷۰ شروع‌شده و هرساله شکل بهتری به خود گرفته است، که استقبال خوب و مثال زدنی دانشجویان از این حرکت عظیم فرهنگی نشان از صحت این موضوع دارد.

 

 

اعزام بیش از 1600 دانشجو به مناطق عملیاتی

"عارف شربی نیازی"مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام، با اشاره به پایان اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور در سال 97 گفت: امسال هم همانند سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم  و تدابیر بسیار خوبی برای اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی راهیان نور اندیشیده شد به طوری که اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی راهیان نور، از ۱۵ بهمن شروع  و در 25 اسفند پایان پذیرفت..

شربی نیازی با اشاره به اعزام بیش از 1600 دانشجو به مناطق عملیاتی کشور افزود:  اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در سال 97 با شعار «ایران سرفراز» و با هدف  تبیین دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب اسلامی برای قشر جوان و دانشجو با مناسب ترین کیفیت و به نحو مطلوب برگزار شد..

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام، در ادامه اضافه کرد: راهیان نور دانشجویی دانشگاه های ایلام، هر ساله با اعزام تعداد بیشتر از سقف ابلاغی یکی از استان های پیش گام در این عرصه است که در سال های 95 و 96 قرارگاه علم الهدای راهیان نور دانشگاه های ایلام جزء سه استان برتر کشور شناخته شد.

وی ضمن تبیین اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی تصریح کرد: راهیان نور موجب تقویت  روحیه انقلابی در بین جوانان  و موجب ایجاد ارتباط عمیق بین نسل سوم و چهارم با نسل های اول و دوم انقلاب شده و در شرایط الان امری بسیار مهم و حیاتی برای استمرار نظام و تداوم آرمان های اصیل انقلاب اسلامی همچون شهادت و از خودگذشتگی است.

ایلام رصد

انتهای پیام/س