ایلام بیدار02:29 - 1397/12/28
گزارش؛

نشاط نوروزی مردم مهران و رونق بازار عید + تصاویر

با نزدیک شدن به آغاز سال 1398، همه با خانه تکانی و تهیه سور و سات ویژه شب عید، به تکاپوی افتاده اند تا خود را برای استقبال از بهاری دیگر و عید نوروز آماده کنند.

به گزارشايلام بيدار،شلوغی خیابان های شهر مهران، با وجود تحریم ها و افزایش قیمتها جنب و جوش مردم و ازدحام مشتریان اجناس مختلف در بازار، پاساژها و مغازه ها، حاکی از آماده شدن مدم این شهر مرزی برای ورود به سال جدید می باشد.

تنگ های بلورین ماهی های قرمز، کودکان و حتی بزرگ تر ها را بسوی خود می کشاند تا میهمان کنارین و ناظر ویژه سفره هفت سین و نظاره گر خوشی های آنان شود.

با اینکه نرخ آجیل و شیرینی امسال همانند میوه مطلوب نیست، اما بازهم آجیل فروشی و قنادی های شهر، پذیرای انبوه شهروندانی است که برای خرید به بازار آمده اند.

کم و بیش خریدها مهم نیست، وجود شور و نشاط و دلخوشی مردم اهمیت دارد که این را هم می توانی در چهره مردم در کوچه و بازار مشاهده کرد.

در هر گوشه ای از بازار مهران زن و مرد، پیر و جوان و کوچک و بزرگ با شور و اشتیاق خاصی در حال خرید وسایل مورد نیاز خود برای آغازی دیگر با سالی دگر هستند.

دستفروشان نیز این روزها برای سهولت فروش انواع کفش و لباس، سلیقه به خرج داده اند و با حضور خود در گوشه گوشه این شهر، بازار فروش را به کوچه یا نزدیک ترین محل زندگی آورده اند تا سختی و شلوغی بازار مشتریان را نیازارد.

 

انتهای پیام/س