ایلام بیدار07:17 - 1397/12/28
گزارش؛

شور نوروزی در قطب گردشگری استان ایلام + تصاویر

گویی سیمره ایها با اغاز عید حسادت، کینه، ناامیدی و غصه را به رود خروشان سیمره سپرده اند و دست در دست هم به دنبال سالی پرشور و موفق هستند.

به گزارش ایلام بیدار، سال ۹۷ ارام ارام به پایان راه خود نزدیک می شود و بهار نو شدن پس از ۳۶۵ روز دور خورشید گشتن به ۹۸ رسید.

با نزدیک شدن به عید سرزندگی علاوه بر طبیعت به مردم نیز سرایت کرده بطوریکه تکاپوی شادابی را میتوان در بازار شهرها بخوبی دید.

شهرستان تاریخی دره شهر بعنوان قطب گردشگری استان ایلام نیز مستثنی از این جو بهاری نیست بطوریکه صبح و عصر در بازار شهر غلغله ای به پا می شود.

شهر چنان شلوغ میشود که گویی مردم این دیار با کمک نوروز شاخ غول گرانی را شکسته اند. بیشتر مغازهای شهر راضی از خریدهای پایان سال هستند برخی به دلیل اتمام اجناس چندین بار نیز سفارش جنس جدید می دهند.

در این گیرو دار هرکسی ارزانتر می دهد گوی سبقت را از دیگران بیشتر می رباید و همین نوضوع حس رقابت بازاری را در عین رفاقت بیشتر کرده است.

یکی از نکات جالب خرید سال نو جولان دستفروشان دره شهری است که به دلیل ارزانتر بودن دست مغازه ها را از پشت بسته اند و جالبتر اینکه هیچ مغازه ای نیز از این موضوع شکایتی ندارد.

گویی سیمره ایها با اغاز عید حسادت، کینه، ناامیدی و غصه را به رود خروشان سیمره سپرده اند و دست در دست هم به دنبال سالی پرشور و موفق هستند.

یکی از زیبایهای شهر فروش لباسهای محلی و گیاهان دارویی_غدایی بومی شهر است که اتفاقا مشتریان خاص خود را نیز دارد. البته بازار گوشت، مرغ و ماهی کمی کساد است و شاید هم مردم انها را به دلیل گرانی بی منطق تنبیه میکنند، البته گوشت تنظیم بازار هم بی تاثیر نبوده است.

بازرسان نظارت بازار نیز مانند کاراکاه گجت بصورت نامحسوس شهر قیمتها را رصد کرده که کسی خدایی نکرده کلاه سرش نرود. کارتخوانهای شهر مجال سرخاراندن ندارن بطوریکه بانوان شهر میخرند و مردان شهر نیز با غرولند خاص این روزها فقط کارت می کشند.

این روزها زندگی در قطب گردشگری استان ایلام چنان مانند ساری و جاری شده که هیچ ستاد بحرانی نیز توان تعطیلی ان را ندارد! دیار سیمره با تاریخش، مردم خونگرمش، فرهنگ و تمدنش با دلی شاد به استقبال نوروز ۹۸ می روند. 

 

انتهای پیام/س

انتهای پیام/س