ایلام بیدار09:28 - 1397/12/27
ایلام بیدار از شور و نشاط بازار گزارش می دهد؛

تب و تاب مردم ایلام در آستانه عید نوروز + تصویر

بازار شب عید در ایلام این روزها حال و هوای بسیار جذابی را به خود گرفته و همه در تب و تاب خریدهای نوروزی خود هستند از کودک و نوجوان و جوان گرفته تا میانسال و مرد و زن.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::تنها چند روز تا پایان سال باقی مانده و همه خود را برای تحویل سال جدیدی آماده می کنند.

این روزها همه مشغولند تا کارهای باقی مانده سال را در پیش گرفته تا به سال آتی موکول نگردد؛ اما اگر سری به خیابان های شهر ایلام زده باشید،خواهید دید که همچون سال های گذشته مراکز عرضه لباس و سفره های هفت سین و موارد مرتبط با شب عید مکان های خود را آماده استقبال برای خرید مردم کرده اند.

بازار شب عید در ایلام این روزها حال و هوای بسیار جذابی را به خود گرفته و همه در تب و تاب خریدهای نوروزی خود هستند از کودک و نوجوان و جوان گرفته تا میانسال و مرد و زن.

هر سال در ایام پایانی اسفند مردم برای اینکه سال جدید را با رخت و لباس نو آغاز کنند با هر نوع وضعیت مالی روانه بازار می شوند و اقدام به خرید پوشاک و یا لوازم زندگی می کنند

بازار ایلام نیز این روزها کاملا در حال و هوای نوروزی قرار گرفته و فروشندگان برای عرضه محصولات خود ساعات طولانی تری را و با استفاده از شیوه های متنوع جذب مشتری به فعالیت می پردازند، آنها می خواهند از فرصت خریدهای نوروزی نهایت استفاده را برده و بالاترین میزان فروش و درآمد را داشته باشند

ازدحام جمعیت در خیابان های اصلی شهر ایلام از جمله سعدی، فردوسی، طالقانی و میدان 22 بهمن این روزها حتی تردد شهروندان را دچار مشکل کرده است همه به نوعی در تدارک خرید هستند.

هر چه به روزهای آخر سال و رسیدن سال نو نزدیک تر می شویم بساط دست فروشان نیز در معابر شهری داغ تر می شود، فعالانی این عرصه عمدتا جوان و در سنین بین 25 تا 35 سال هستند.

در این میان برخی از آنها با سرمایه ای اندک بساط فروش سبزه عید، ماهی گلی، آینه و شمعدان و اسپند را در گوشه خیابانی برپا کرده اند.

حالا که صدای بهار و نو شدن طبیعت به گوش میرسد مردم برای نو کردن لباس ها و وسایل خانه شان در بازار مشغول خریدند و رونقی بیش از پیش به آن بخشیده اند.

تمامی این شرایط در حالی است که مردم علیرغم فشارهای اقتصادی اما در حال خریدهای نوروزی خود هستند و طراوت و شادابی در بازار به عینه مشخص است.

آنچه روشن است این که این رونق بازار و شادی مردم برای خرید های نوروزی و آرامش مردم برای بازارگردی موضوع عادی نیست و این نعمت مرهون خون شهدا و تلاش قهرمانان ملت است که باید به مردم برای این موضوع تبریک گفت.

 

انتهای پیام/س

انتهای پیام/س