ایلام بیدار07:53 - 1397/12/27
وقتی صورت مسأله را نمی توان پاک کرد؛

تکذیب توقف پروژه تقاطع غیرهمسطح سرابله/ لزوم برخورد قضایی با اهمال در قطع درختان مسیر طرح

پروژه تقاطع غیر هم سطح شهر سرابله با توجه به توضیحات مسئولین مربوطه ادامه پیدا خواهد کرد و انتشار اخبار کذبی همچون توقف طرح صورت مسئله را پاک نمی کند.

به گزارشايلام بيدار، در انجام پروژه ها باید ملاحضات زیادی از جمله منابع طبیعی ومحیط زیست را مد نظر داشت تا در آینده مشکلات احتمالی گریبانگیر مسیر اجرای پروژه ها نشود.

پروژه تقاطع غیر هم سطح ورودی سرابله یکی از پروژه هایی است که مسیر ورودی شهر سرابله را چهار بانده کرده وبرای این شهر به نوعی پیشرفت را به ارمغان بیاورد.

طی روز های گذشته توسط کاربران فضای مجازی تصاویر درختان قطع شده انتشار پیدا کرده که واکنش دوست داران محیط زیست را درپی داشت از طرفی هم این پروژه باید مسیراحداث خودش را طی کند.

اجرای طرح با هماهنگی صورت گرفته است

علی اصغر کاظمی مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام در خصوص این پروژه گفت: احداث تقاطع محور قديم سرابله با توجه به نزديك بودن به شهر سرابله و بيمارستان اين شهر و تردد خودروهاي امدادرسان از دير باز از خواسته هاي مردم اين ديار مي باشد كه در مصوبات سفر استاندار به شهرستان چرداول به تصويب رسيد.

وی افزود: بلافاصله توسط اداره كل راه و شهرسازي استان كار مطالعه اين طرح آغاز شد و با توجه به شيب مسير و قوس موجود، احداث تقاطع هم سطح به لحاظ ايمني امكان پذير نبود و احداث تقاطع غير هم سطح همزمان با تعريض مسير قديم شهر سرابله در دستور كار قرار گرفت و اجرایی شد.

کاظمی خاطرنشان کرد:برای اجرای این طرح مجوزهاي لازم از منابع طبيعي و محيط زيست اخذ و اين اداره  علاوه بر پرداخت خسارت و الزام به كاشت چند برابرنهال بومي در منطقه، در اقدامي پیشنهاد جابجایی درختان واقع در مسیر اجرای طرح داده شد که در این راستا تعداد 490 اصله درخت بلوط منطقه با نظارت اداره کل منابع طبیعی با توجه به فصل و شرايط اقليمي و جوي مناسب، سالم از ریشه جابجا  و در محل های مشخص شده کاشت مجدد گردیدند كه مورد استقبال عموم مردم و تقدير كاربران فضاي مجازي گرديد.

اخبار منتشره در توقف طرح کذب است

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس  در خصوص حواشی پیش آمده در مسیر پروژه تقاطع غیر هم سطح سرابله گفت:دغدغه های مطرح شده در خصوص  تخریب درختان جنگلی قرار گرفته در مسیر اجرای این طرح نیز قابل احترام است وبایستی از سوی مجریان و دست اندرکاران مد نظر قرار گیرد .باتوجه به اینکه در اجرای هر طرحی پیوست زیست محیطی ومنابع طبیعی وجود دارد ،ملاحظات فنی در راستای صیانت از عرصه جنگلی قطعا در اجرای طرح لحاظ خواهد شد.

میرزایی در واکنش به خبر توقف این پروژه تصریح کرد: خبرهای منتشر شده در خصوص توقف این طرح درست نیست و عملیات اجرایی این پروژه برابر با طرح فنی  تصویب شده ادامه خواهد داشت .

مصطفی افشین پور دادستان شهرستان چرداول در حاشیه بازدید ازاین پروژه هم خبر عدم توقف وادامه پروژه را داد.

بنابراین با توجه توضیحات مسئولین مربوطه دراین راستا پروژه تقاطع غیر هم سطح سرابله متوقف نخواهد شد واین پروژه ادامه خواهد یافت تا شاید برخی از مشکلات مردم را حل کند.

البته این پروژه در توسعه شهر سرابله تاثیر مثبتی خواهد داشت ولی در کناراین پروژه مبارزه جدی با بیکاری و نگاه به پروژه های خواب رفته نظیر چهار بانده کردن مسیر آسمان آباد به سرابله و ایجاد جاده آسمان آباد به کارزان و... ضروری است.

 

انتهای پیام/س