ایلام بیدار08:05 - 1397/12/26
رئیس سازمان حج و زیارت کشور در گفتگو با ایلام بیدار:

لغو روادید هنوز اجرایی نشده است/ عملیاتی شدن ویزای رایگان از نیمه فروردین

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: لغو ویزا صورت نگرفته اما لغو پرداخت برای ویزا صورت گرفته است.

"علی رضا رشیدیان"، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در گفتگو اختصاصی باایلام بیداردر بازدید از مرز مهران اظهار کرد: هر کسی از ایرانی ها و عراقی ها بخواهند به کشور همدیگر سفر کنند ویزا باید دریافت کند اما پرداختی برای ویزا صورت نمی گیرد.

وی افزود:  تا حدود یک ماه و نیم پیش برای هر ویزا ۴۰ دلار پرداخت می‌شد که در یک ماه پیش به ۵۰ دلار افزایش پیدا کرده امیدواریم تا نیمه فروردین ماه این موضوع عملیاتی شود و بتوانیم شاهد لغو پرداخت برای ویزا باشیم که خود از هزینه های زائرین کاهش میدهد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور خاطر نشان کرد: مرز مهران از بین مرزهای خروجی و زمینی ما بیشترین حجم تردد را به خود اختصاص داده دارد و در اولویت بازدید قرار دادیم.

رشیدیان یادآور شد: در آستانه آغاز سفرهای نوروزی عتبات عالیات، ، آخرین هماهنگی ها برای ارائه خدمات شایسته به زائران انجام پذیرفت که با توجه به آمادگی های لازم را برای انجام خدمات تردد شرایط مناسبی مرز مهران برخوردار بود.

وی ادامه داد: تنوعی در سفرها به وجود آوردیم از جمله اینکه اعزام‌ها بین 5 تا 9 روز انجام و تلاش کردیم در کنار شمسا از ظرفیتهای استانی نیز استفاده کنیم که بتوانیم در واقع از کلیه امکانات در داخل کشور وجود دارد نیز در خدمت زائران قرار دهیم .

رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه نوروز امسال مصادف است با ایام ماه رجب و نیز میلاد حضرت علی (ع) پیش بینی میشود مشتاق بیشماری را به خاطر این مناسبت‌ها شاهد باشیم.

 

 

 

انتهای پیام/س