ایلام بیدار08:29 - 1397/12/23
در نشست کمیسیون شورای عشایری استان عنوان شد؛

لزوم ارائه خدمات مناسب به عشایر در کوچ بهاره

معاون استاندار ایلام بر لزوم ارائه خدمات مناسب به عشایر در کوچ بهاره تأکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد نوذری"،معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در نشست کمیسیون سیاسی اجتماعی شورای عشایری استان با محوریت کوچ بهاره، اظهار کرد: عشاير نجیب‌ترین، بي توقع ترين مردمان جامعه هستند.

وی، با بیان اینکه اين قشر به‌عنوان مولدترين، خدمت‌گزارترین و صادق‌ترین قشر جامعه در خدمت نظام و جوامع روستايي و شهري هستند، افزود: جامعه عشاير در همه شرايط و وجود سختی‌ها توليدات خود را اختيار دولت و مردم قرار می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، بیان کرد: توليدات و خدمات آن‌ها بسيار است به‌طوری‌که تمام نیازمندی‌های اقتصادی دامی شهري و روستايي را تأمین می‌کنند كه لازم است از آن‌ها قدراني شود.

نوذری، یادآور شد: عشایر قشر تولیدکننده و تلاشگر جامعه محسوب می‌شوند که باید در این زمینه برای انجام سفری ایمن و بدون حادثه برای این قشر دستگاه‌های مختلف ازجمله منابع طبیعی، علوم پزشکی، راه و شهرسازی و هلال‌احمر برای ارائه خدمات به این قشر تلاش کنند.

وی، تسطیح راه‌های ارتباطی عشایر استان، پایگاه سیار امدادی و پزشکی، گشت‌های سیار در بحث تأمین امنیت را برای انجام کوچ ایمن و راحت ضروری دانست و خاطرنشان کرد:‌ باید در زمینه تامین داروهای دامی و واکسیناسیون دام‌های عشایر، تأمین آب آشامیدنی سالم و کالاهای اساسی موردنیاز عشایر اقدامات لازم از سوی این دستگاه‌ها انجام شود.

 

انتهای پیام/س