ایلام بیدار07:30 - 1397/12/23
خودپردازهایی که نمی پردازند؛

خرابی عابربانک ها در آستانه سال نو و گلایه مردم ایوان

با وجود وعده های متعدد بانک ها مبنی بر ارائه سرویس های مناسب و خدمات رسانی به موقع، در این روزهای پایانی سال بعضا شاهد بروز مشکلاتی در این سیستم ها هستیم،که گلایه های مردمی را در پی داشته است.

به گزارشايلام بيدار، شايد براي همه عادي شده باشد كه در روزهای پایانی سال مراجعه به دستگاه های خود پرداز با پیغام "با عرض پوزش دستگاه‌های خودپرداز به‌ علت نقص فنی قادر به انجام عملیات نمی باشد " شروع شود ، و در نهایت صف مراجعه کنندگان به دستگاه‌های خودپرداز خراب یا خالی از پول به پشت باجه‌ی پرداخت بانک ختم می شود.

عابر بانک که در اصطلاح آنی بانک هم نامیده شده دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می‌دهد تا در هر زمان دلخواه به‌وسیله قراردادن کارت خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت نماید؛ ولی قطع شدن گاه و بی گاه شبکه شتاب بانک ها و نقص فنی دستگاه های خودپرداز موجب می شود که عابر بانک ها به ایستگاه مبدل شوند.
براساس این گزارش ، تلاش برای گسترش بانکداری الکترونیک در کشور که سال‌هاست در دستور‌کار بانک مرکزی و مسوولان بانک‌ها قرار گرفته و تاحدودی توانسته افراد را تشویق به استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و بعضا دیگر ابزارهای الکترونیک بانک‌ها کند.
با ترویج و ترغیب مردم به استفاده از خودپردازها موجب شده صف‌های طویل پشت باجه‌های بانک به پشت دستگاه‌های خودپرداز تغییر مکان دهد ولی در اوج نقل و انتقلات مالی همچون روزهاي آغازين هر ماه ،زمان پرداخت یارانه ها ؛ قطع عملکرد دستگاه‌های خودپرداز دور برگردانی شده که صف این دستگاه ها به داخل بانک منتقل می کند.
نقص فنی دستگاه های خودپرداز، قطعی شبکه شتاب ؛تمام شدن وجوه نقد خودپردازها و نبود اسکناس دربرخی از خودپردازهای شهر ایوان مهم ترین دلایلی است که سبب می شود تادر این روزهای پایانی سال به بررسی اوضاع و احوال خودپردازها و مشکلات بانکی مردم در این شهر بپردازیم.
به همین خاطر به گفتگوبا یکی از شهروندان ایوانی پرداخته ایم.
عباسی یکی از شهروندان ایوانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد :امروزه استفاده از عابربانک ها و خودپردازها عاملی شده است که مردم در رفاه بیشتر قرار گیرند چرا که وجود اینگونه دستگاه ها سبب شده است که شهروندان در هر زمان از شبانه روز از خدمات بانکی بهره مند شوند.
وی اظهار کرد:وجود این گونه دستگاه نیز سبب شده است که شهروندان از پول نقد در مبادلات و کارهای روزمره استفاده نکنند چرا که با یک تراکنش ساده موارد بانکی به راحتی صورت می گیرد.
وی افزود متاسفانه در شرایط و مواقعی که نیاز مبرم و فوری به پول نقد داریم با پیغام باعرض پوزش دستگاه مبنی بر عدم ارائه سرویس به دلایلی همچون خرابی و نداشتن پول نقد..مواجه می شویم که امیدواریم تکنیسین ها و مسئولان بانکی در راستای جلوگیری از وقوع چنین مواردی اهتمام بیشتری بورزند.
درپایان نگارنده مطلب این نکته را مطرح می شود که نوشتار فوق دال بر عدم ارائه خدمات از سوی خود پردازها نیست بلکه رفع نقاط ضعف این دستگاه ها در مقاطع مختلف ماه و سال است چرا که این سیستم باید بتواند در مواقع ی که نیاز مردم به استفاده از عابر بانک ها بیشتر است بتواند خدمات مورد نیاز را ارائه دهد که امیدواریم مسئولان امردر این زمینه تلاش بیشتری نمایند.

جویزر

انتهای پیام/س