ایلام بیدار08:44 - 1397/12/22
رئیس ستاد تنظیم بازار استان ایلام:

لزوم اصلاح شیوه توزیع اقلام یارانه ای در بازار/ قیمت گوشت باید کاهش یابد

رئیس ستاد تنظیم بازار استان ایلام گفت: برخی اظهار نظرها مبنی براینکه قیمت گوشت در استان ایلام ارزان تر از دیگر نقاط است غیر دقیق و نیازمند اصلاح است.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار و رییس ستاد تنظیم بازار استان ایلام در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: قیمت ها برای مردم استان ایلام بالا است وباید با توجه به پایین بودن سطح و متوسط درآمد مردم، قیمت گوشت شکسته شود. 

رییس ستاد تنظیم بازار استان ایلام همچنین از نحوه و نتیجه توزیع اقلام یارانه ای به خصوص گوشت قرمز و مرغ در استان انتقاد کرد .
وی گفت: هدف دولت از توزیع اقلام گوشت و مرغ یارانه ای تلاش برای تنظیم بازار ، کاهش قیمت ها و دسترسی اسان اقشار فرودست به این اقلام غذایی ضروری بوده است که اگر این هدف ها محقق نشده باید علت ان را در شبکه نامناسب توزیع این کالاها جست.
وی گفت: برغم اینکه میزان اقلام مورد نیاز مردم در سطح خوبی قرار دارد اما تاکنون در بحث توزیع با مشکل مواجه بوده ایم وگرنه دولت یارانه خوبی در بحث واردات گوشت و مرغ پرداخت کرده است و البته ذخایر لازم در کشور به اندازه کافی وجود دارد.

استاندار ایلام با تاکید براینکه قیمت گوشت باید متناسب با درامد مردم کاهش یابد تصریح کرد: برخی اظهار نظرها مبنی براینکه قیمت گوشت در استان ایلام ارزان تر از دیگر نقاط است غیر دقیق و نیازمند اصلاح است.

وی با تاکید بر لزوم ارزیابی روند و نحوه توزیع اقلام یارانه ای به منظور ارتقا بهره وری و تحقق بهتر اهداف ان گفت: به منظور بهینه سازی روند توزیع و اطمینان از تحقق اهداف توزیع گوشت یارانه ای، براساس برنامه ریزی انجام شده توزیع این اقلام به شرکت های تعاونی واگذار شده است. 
وی خاطر نشان کرد: تعدیل قیمت ها ، تنظیم بازار و دسترسی راحت اقشار فرودست جامعه اهداف کلی توزیع یارانه ای گوشت محسوب می شوند .
**توزیع مطلوب اقلام مورد نیاز مردم در شب عید شد
استاندار ایلام همچنین با اشاره به اقدام و تلاش دولت برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم در شب عید تاکید کرد : باید به گونه ای برنامه ریزی شود که توزیع اقلام مورد نیاز مردم در سطوح گسترده صورت گیرد و مردم در صف قرار نگیرند چرا که این موضوع چهره خوشایندی ندارد زیرا باعث سوء استفاده رسانه های معاند خواهد شد. 
وی همچنین از تعلل بیش از حد برخی مدیران در انجام کارها هشدار داد و گفت: مدیران باید در امور پیش روی خود تنگ نظری را کنار بگذارند و به جای ایجاد مانع ، حلال مشکلات باشند.
 

انتهای پیام /س