ایلام بیدار08:49 - 1397/12/21
مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام:

استفاده از ظرفیت بسیج در فرهنگ سازی حقوق عامه راهگشاست

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام گفت: نقش بسیج در کاهش جرائم و فرهنگ سازی حقوق عامه راهگشا است.

به گزارشايلام بيدار، نشست اعضای بسیج حقوقدانان استان ایلام با مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام صبح امروز،21 اسفند ماه در محل سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

"محمد بازوند"، مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام در این نشست گفت: فراگیری و دربرگیری حوزه حقوقدانان همه امورات جامعه را شامل می شود و این گونه نیست قشر و یا حوزه های خاصی از رعایت حقوق و قانون مستثنی باشند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در جامعه داریم این است که یا عامه مردم آشنا به حثوث نیستند و یا تعهدی نسبت به انجام آن ندارند اما چنانچنه این موضوعات در جامعه نهادینه شود چه بسا مشکلات حقوقی نیز به وجود نخواهد آمد.

بازوند افزود: آشنایی با حقوق بار سنگین حجم پرونده ها را کاهش می دهد و در این بین نقش رسانه ها اعم از صداوسیما، رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب غیرقابل انکار است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام بیان کرد: اقدامات بسیج حقوقدانان در سطح استان ایلام اقدامات ارزشمندی است و قابلیت کار رسانه ای و مستندی را نیز دارد که با توجه به شرایط موجود می طلبد که این قبیل اقدامات ادامه داشته باشد.

نقش بسیج در کاهش جرائم و فرهنگ سازی حقوق عامه

"ابراهیم شفیعی"، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بسیج یک نهاد اجتماعی و نهادی است که با هدف پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به وجود آمده است، اظهار کرد:سازمان بسیج حقوقدان استان حدود 4 سال بوده که به‌طور رسمی شروع به فعالیت کرده و هدف اصلی این سازمان ساماندهی قشر حقوقدان بر اساس تخصص آن‌ها است.

وی بابیان اینکه تاکنون 6 دفتر در سطح شهرستان ایلام راه‌اندازی شده است، افزود: تاکنون در این دفاتر بیش از 700 نفر حقوقدان ساماندهی شده‌اند و تقریباً 60 درصد این قشر در استان در بدنه بسیج جذب‌شده‌اند.

شفیعی خاطرنشان کرد: حقوقدانان از ظرفیت‌های بسیار بلایی در ابعاد مختلف حقوقی برخوردار هستند و همچنین می‌توانند در آگاهی بخشی حقوقی به جامعه کمک بسزایی کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان ایلام، با تأکید بر اینکه برخی مشکلات اجتماعی به دلیل ناآگاهی از قوانین حقوقی و عدم رعایت حقوق دیگران به وقوع پیوند تصریح کرد: حقوقدانان بسیجی می‌توانند با آگاهی بخشی به جامعه از بسیاری مشکلات پیشگیری کنند که به‌سلامت عمومی منجر خواهد شد.

شفیعی ادامه داد: جمع شدن همه شخصیت‌هایی  حقوقی که انگیزه بسیجی دارند در سازمان بسیج حقوقدانان جهت افزایش دانش‌حقوقی مردم کار بسیار با ارزش و تاثیرگذار در آگاهی افزایی حقوقی مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه، این قشر هم‌اکنون به عموم مشاوره رایگان حقوقی ارائه می‌کند، گفت: دادگستری و حوزه‌های قضایی استان با این سازمان همکاری خوبی داشته‌اند و همین امر موجب محقق شدن برخی اهداف موردنظر شده است.

شفیعی اضافه کرد: در سطح شهرستان‌های استان کانون بسیج حقوقدانان فعال‌شده و اهداف موردنظر را پیگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: اصل پیشگیری ایجاب می‌کند امت اسلامی برای مقابله با هرگونه خطر اجتماعی از سوی دشمن درآماده باش کامل بسر برده و برای دفاع از کیان اسلامی همواره آماده باشد.

به گزارشایلام بیدار، در پایان این دیدار اعضا در خصوص موضوعات مرتبط با نشست با هم بحث  و تبادل نظر کردند.

 

محمد بازوند,مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام,استان ایلام,ایلام بیدار

انتهای پیام/س