ایلام بیدار08:40 - 1397/12/19
مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام:

22 اسفند روز تجدید میثاق با آرمان‌‎های امام (ره) است

مدیرکل بنیاد ایلام گفت: 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، روز تجدید میثاق با آرمان‌‎های امام خمینی (ره) است.

به گزارشايلام بيدار، "سلیمان رستمیان"، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در نشست هم‌اندیشی با کارکنان بنیاد اظهار کرد: ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، توسط مردم است تا سال جدید را با بیعت جدید تجدید میثاق با شهدا آغاز کنند تا حافظان شایسته‌ای برای ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های حضرت امام خمینی و شهدای بزرگوار باشند.

 وی با اشاره به ۲۲ اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) پیش از آغاز جنگ تحمیلی، فرمان تأسیس نهاد بنیاد شهید را برای رسیدگی به امور آسیب دیدگان نهضت دوران انقلاب صادر کردند. این نهاد پس از جنگ نیز مأموریت پیدا کرد که به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در زمینه‌های مختلف رسیدگی کند.
رستمیان بابیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا، یک وظیفه و ضرورت غیرقابل‌انکار است، افزود: شهدا با تأثیر از امام حسین (ع)، درس فداکاری، ازخودگذشتگی، شجاعت و شهامت را با ما آموختند و درراه دفاع از اهداف مقدس اسلام، جان فشانی کردند و حماسه‌ای جاودانه آفریدند.
 امروز وظیفۀ آحاد امت اسلامی است که مدافع آرمان‌های شهیدان انقلاب اسلامی باشند، زیرا انقلاب اسلامی با خون شهیدان رشد کرد، تثبیت شد و به‌عنوان الگویی از ارزش‌های اسلامی برای مسلمانان سایر کشورها تجلی یافت. باید با هوشیاری و حفظ همبستگی روحی و آرمان‌خواهی درراه تداوم اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام و انقلاب حضور مستمر خود را درصحنه‌های گوناگون نشان دهیم.

انتهای پیام/س