ایلام بیدار08:55 - 1397/11/21
قطار انقلاب در ایستگاه چهلم(34)؛

پتروشیمی دهلران؛ گامی بزرگ در انقلاب صنعتی دهلران + تصاویر

یکی از چرخه هایی که در حال رشد است و دارد از نهال به درخت تبدیل می شود وجود شرکت پتروشیمی دهلران است که تا کنون جوانان زیادی را مشغول فعالیت نموده...

به گزارشايلام بيدار، مقایسه قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت‌های مهمی را برای نسل‌های پس از انقلاب آشکار کند.

فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت خوبی برای مرور، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های مختلف می‌باشد.
هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله میگیریم، اهمیت بررسی موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت بیان دستاوردها و پیشرفت‌ها در حوزه علم و فن آوری بیش‌تر می‌شود.
بر اساس این گزارش، پایگاه تحلیلی – خبری نسیم دهلران در نظر دارد به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گزارشی از برخی دستاوردهایی که در دوران انقلاب کلنگ، درحال ساخت و یا به بهره برداری رسیده است را تهیه و منتشر نماید.
البته بیان دستاوردهای مورد نظر به معنای دستیابی کامل به تمام اهداف مورد انتظار نیست چرا که اولاً طی این سالها دشمنان اسلام از هیچ کوششی برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی فروگذار نکردند و با اجرای صدهها توطئه خُرد و کلان از جمله: بلوکه کردن دارائیها و تحریم که در سالهای اخیر شدت یافته و امثال اینها مام توان خود را معطوف توقف و یا کند نمودن حرکت کشور در مسیر اهداف انقلاب نموده اند.
شاید بعد از انقلاب و در هه های اخیر آرزویمان بود در بیابان های دهلران بوته ای رشد کند تا کتر خاک در گلوهایمان جا خوش نماید اما فکر نمی کردیم که به برکت همین نظام بجای بوته اقتصاد در بیایان دهلران کاشته شود و چرخه هایی برای دهلران و کشور در زمین مان به حرکت در بیایند.
یکی از این چرخه های که در حال رشد است و دارد از نهال به درخت تبدیل می شود وجود شرکت پتروشیمی دهلران است که تا کنون جوانان زیادی را مشغول فعالیت نموده و چشم انداز بزرگی برای بکارگیری نیروی زیاد در دل خود دارد.
 
پتروشیمی دهلران؛ گامی بزرگ در انقلاب صنعتی دهلران
 
مشکلات فراوانی در آغاز راه این پروژه وجود داشت و باعث شد که کلنگ زنی های فراوانی از سال 86 تا 96 برای این پروژه زده بشه اما در شهریورماه 96 آغاز عملیات آن رنگ و بوی دیگر داشت و انقلاب فعالیت در این پروژه نیز در همان زمان صورت گرفت.
سرمایه گزاری 650 میلیون یورویی در فاز اول

 

"مصطفی درگاه" مدیر سایت پتروشیمی دهلران در گفت و گو با خبرنگار نسیم دهلران اظهار کرد: تاکنون اقدامات لازم برای اخذ مجوزهای واگذاری و تملک زمین، حصارکشی، تأمین آب دوران بهره‌برداری، خوراک و مجوز زیست محیطی، مجوز و اجرای آبرسانی و برق‌رسانی دوران ساخت و ساز، نقشه‌برداری و توپوگرافی زمین، عملیات ژئوتکنیک و شناخت اولیه ساختار زمین نیز به انجام رسیده است.
وی افزود: یک میلیون متر مکعب عملیات خاکی در فاز اول به دست پیمانکارن بومی دهلرانی تسطیح و آماده سازی شده است.
مدیر سایت پتروشیمی دهلران با اشاره به انتخاب شرکت اویک(OIEC) بعنوان EPCC پروژه مجتمع پتروشیمی دهلران، تصریح کرد: براساس این قرارداد منعقد شده کلیه عمليات نصب و راه اندازي فاز اول این مجتمع تحت هدايت و مسئوليت شرکت OIEC با طول مدت پیمان 42 ماه و با حجم سرمایه گذاری 650 میلیون یورو که اعتبار آن از محل صندوق توسعه ملی تأمین می شود، خواهد بود.
وی از پیشرفت 30 درصدی فعالیت های مهندسی پایه پروژه خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی انتقال آب مورد نیاز پروژه از سد مخزنی دوییرج به میزان 21 میلیون متر مکعب در سال، تأمین سوخت کوره‌های الفین و بویلرهای یوتیلیتی از خط  گاز  ۲۰ اینچی اندیمشک-دهلران، احداث 3 باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت کلی 60 هزار متر مکعب، 2 باب مخزن ذخیره محصول در واحد مخازن و انجام عملیات اجرایی واحد اولفین و یو تیلیتی در دست اقدام می باشد.
تولید سالانه یک میلیون تن محصول 
درگاه با بیان اینکه در حال حاضر پروژه احداث پتروشیمی دهلران از پیشرفت مطلوب 5 درصدی برخوردار است، گفت: با اتمام فاز اول این پروژه پیش بینی می شود سالانه میزان 633 هزار تن محصول اولفین تولید شود.
وی بیان نمود: خوارک مجتمع از پالایشگاه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ واقع در چشمه خوش تأمین و گاز سبک تولیدی در NGL3100 دهلران جهت تراکم و تزریق در مخازن نفتی به ایستگاه های تقویت فشار چشمه خوش دهلران ارسال می شود و مایعات گازی استحصال شده (+C2) بعنوان خوراک پتروشیمی طی خط لوله جداگانه به واحد الفین پتروشیمی دهلران تزریق خواهد شد.
مدیر سایت پتروشیمی یادآور شد: با اتمام و به بهره برداری رسیدن فاز اول مجتمع پتروشیمی دهلران محصولاتی همچون اولفین، پروپیلن، نفت کوره و بنزین پیرولیز خام(اشباع نشده) به ترتیب با ظرفیت تولید سالانه 633 هزار تن، 182 هزار تن، 7 هزار تن و 3 هزار تن در فاز اول تولید خواهد شد.
 
پتروشیمی دهلران؛ گامی بزرگ در انقلاب صنعتی دهلران
 
افق پتروشیمی دهلران روشن است
وی عنوان کرد: تیم مدیریتی پتروشیمی دهلران اعتقاد راسخ به استفاده از نیروهای بومی دارد.
درگاه با اشاره به اشتغال 73 درصدی نیروهای بومی در پروژه پتروشیمی دهلران، تصریح نمود: در حال حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعداد 475 نفر در پروژه پتروشیمی دهلران مشغول به کار هستند که از این تعداد 356 نفر از فرزندان شهرستان دهلران می باشند.
وی ابراز نمود: ما در تلاشیم تا پتروشیمی دهلران را به سمت مجتمع پتروشیمی ببریم و درصورت عدم مشکل حتما به این افق خواهیم رسید .
 
پتروشیمی دهلران؛ گامی بزرگ در انقلاب صنعتی دهلران
 
مدیر سایت پتروشیمی گفت: پتروشیمی نمی خواهد فقط سود شخصی ببرد بلکه در تلاشیم تا با یک سری کارهای هر چند کوچک چون کمک کالی به تحصیل و یا بردن پزشک به روستاها مردمی که در نزدیکی ما هستند نیز از پتروشیمی بهره ببرند.
نسیم دهلران
 
انتهای پیام/س