ایلام بیدار08:49 - 1397/11/21
قطار انقلاب در ایستگاه چهلم(33)؛

احداث بزرگترین تونل غرب کشور در ایوان + تصاویر

احداث تونل اربعین یکی از پروژه هایی است که در شهرستان ایوانبه برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد.

به گزارشايلام بيدار، 40سال از  انقلاب اسلامی ایران می گذرد، می توان گفت چهل سال از پیشرفت  و توسعه کشور ایران گذشته است در این چهل سال ملت ایران با توان و قدرت خود ثابت کردند که خواستن توانستن است و هیچکس نمی تواند مانع پیشرفت ها و توسعه این کشور شود.

شهرستان ایوان با جمعیت 50هزار نفری در شمال استان ایلام واقع شده است شهرستانی که قبل از انقلاب  ازمخرومیت رنج می برد و دلیل اثبات این ادعارا را می توان در سخنان و صحبت های گذشتگان مشاهده کنیم.

مردم شهرستان ایوان  قبل از انقلاب بدلیل شرایط نامناسب از لحاظ معیشتی در وضعیت مناسبی نبودند اما امروز می بینیم که وقتی پدربزرگ ها روی سفره می نشینند چگونه خدا را شکر می کنند و می گویند قدر دان این نعمت ها باشید.

می توان گفت که انقلاب اسلامی ایران برای شهرستان ایوان و استان ایلام یک معجزه بود چرا که خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی این مدت از عمر با برکت خود آن گونه است که بنا بر شواهد و آمار موجود قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و در برخی کاراکترهای پیشرفت مقایسه میان بودن و نبودن است.

در گزارش بنا داریم به تبیین ویژه تونل اربعین به عنوان یکی از پروژه هایی بپردازیم که  به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهرستان ایوان احداث شد.

شهرستان ایوان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه راهها از  رشد چشمگیری برخوردار شد به گونه ای که اگر مقایسه ای کوتاه با دوران قبل از انقلاب داشته باشیم خواهیم فهمید که امروز از چه نعمت بزرگی برخوردار شده ایم .

تسهیل در تردد مردم یکی از دغدغه های دولتمردان در بعد ار انقلاب اسلامی بوده است یکی از مسیرهایی که در گذشته بدلیل شرایط کوهستانی تردد در ان در برخی از فصول دشوار بود مسیر قلاجه به سمت اسلام آباد بودکه رانندگان را با مشکلاتی روبرو ساخت.

در همین راستا مسئولان مربوطه طی مطالعاتی که انجام دادند دریافتند می توان با احداث تونل در این مسیر ترردد مسافران راختر صورت گیرد.

قدرت رشیدی رییس اداره راه و شهرسازی ایوان در این باره گفت :تونل قلاجه يكي از پروژه هاي بزرگ ملي در استان ايلام محسوب مي شود كه با بهره برداري از اين تونل تردد بين استانهاي ايلام و كرمانشاه تسهيل شده و در ايام اربعين حسيني (ع) نقش مهمي در تفكيك ترافيك جاده هاي استان ايفا خواهد كرد.

وی اظهار کرد :طول اين تونل را 2700 متر اعلام كرد كه براي احداث آن تا كنون بالغ بر 534 ميليارد تومان هزينه شده است .

رشیدی افزود : خوشبختانه امروز با احداث این تونل شهرستان ایوان به مسیر ترانزیتی جهت دسترسی به مرز سومار و مهران تبدیل شده است.

وی ادامه داد:با زير ترافيك رفتن اين تونل 12 كيلومتر گردنه برفگير و ارتفاع مه گير قلاجه حذف خواهد شد و از نظر زمان سير و مصرف سوخت و استهلاك وسايل نقليه صرفه جويي قابل توجهي خواهيم داشت .

این تنهایکی از پروژههایی است که در شهرستان ایوان بعد از انقلاب به نگارش درآمده است چرا که به برکت انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها شاهد رشد چشمگیری بوده ایم.

 

جویزر

انتهای پیام/س