ایلام بیدار08:46 - 1397/11/21
قطار انقلاب در ایستگاه چهلم(32)؛

فعال شدن چرخ های صنعت بعد از انقلاب در چرداول + تصاویر

شرکت شرکت فولاد گستر آتنا با ایجاد اشتغال وتولید 150هزار تن ، ستون های فلزی و مقاطع HSS یکی از واحدهای برتر در سطح کشور است.

به گزارشايلام بيدار، اگر به گذشته برگردیم شاهد این نکته هستیم که زمانی دراستان ایلام وشهرستان چرداول صنعت خاصی وجود نداشته است ومنبع درآمد مردم کشاورزی ودامپیروی بوده است.

براساس استعدادهای هرمنطقه باید چرخ صنعت به کارافتاده وبا آوردن سرمایه واشتغال مایه آبادانی شودبنابراین هرچقدر صنعت پویاتر آن منطقه آبادتر می شود.

بعدا از پیروزی انقلاب اسلامی با شناسایی استعدادهای هر منطقه کارخانجاتی تاسیس شد تا هم به اشتغال وهم به پیشرفت هرمنطقه کمک کند.

شرکت فولاد گستر آتنا یکی از کارخانجاتی است که بعد ازپیروزی  انقلاب اسلامی ودر سالهای اخیردر شهرستان چرداول تاسیس شده تا مردم این شهرستان ازمزایای آن بهره ببرند.

شرکت فولاد گستر آتنا (FGA) در سال 1387 شمسی با هدف ساخت مقاطع فولادی توخالی سازه­ای  (HSS) به شیوه نورد سرد و با جوش الکتریکی ERW، تأسیس شده و به منظور تأمین نیاز بازار، مقاطع HSS را با کیفیت عالی در سایزهای متنوع و قطرهای متفاوت تولید و به بازار عرضه می کند.

HSS مخفف عبارت مقطع (فلزی) توخالی سازه ای است که در اشکال گرد، مربعی و مستطیلی یافت می شود. این مقاطع جزء متنوع ترین و کارآمد ترین پروفیلهای سازه ای هستند که کاربرد های متعددی در صنعت و ساختمان دارند.

 گستره محصولات آتنا در اشکال مربع، مستطیل و دایره پاسخگوی نیازهای مختلف پروژه های ساختمانی، صنعتی و مکانیکی نظیر ساخت شاسی کامیون­ها، ایستگاه های مترو، سالن های فرودگاهی، پل سازی، لوله های انتقال آب و غیره می باشد.

کارخانه آتنا با حداقل ظرفیت تولید سالیانه 150 هزار تن (با احتساب یک شیفت کاری) واقع در استان ایلام در مساحتی حدود 6 هکتار بنا شده است که به لحاظ میزان ظرفیت تولید مقاطع HSS در کشور منحصربفرد است.

به پشتوانه سرمایه گرانقدر تخصصی و تجربی، تلاش خود را به تولید محصولات با بهترین شیوه تولید و بالاترین کیفیت اختصاص یافته و با وجود این مزایای قابل توجه این شرکت می تواند یکی از بهترین تولید کنندگان HSS در ایران و در سطح منطقه باشد.

طی 10 سال آینده شرکت فولاد گستر آتنا یکی از پنج شرکت برتر در زمینه تولید  HSS در خاورمیانه خواهد بود.

یکی از اعضای این شرکت در گفتگو با خبرنگار دیارزاگرس گفت: آتنا این افتخار را دارد که با محصولات کیفی، صنعت ساخت­ و­ساز و پروژه های صنعتی در کشور را نوسازی و مدرن کند.

وی افزود: با توجه به مزایای قابل توجه HSS  مانند کاهش خطوط جوش، افزایش کیفیت جوش و مدیریت هزینه ها، استفاده از HSS در صنایع و سازه های مختلف، مقاومت سازه را افزایش داده و در مقایسه با شیوه سنتی جوش و تولید مقاطع فولادی دارای منافع بسیار بیشتری است.

این عضو شرکت بیان داشت:دغدغه اصلی ما بطور قطع ارتقاء سطح امنیت سازه ها و ایمن سازی آنها در برابر حوادث طبیعی مخصوصاً زلزله می باشد چرا که ما مصمم هستیم تا عملکردی متمایز و مشتری محور داشته باشیم.

 استفاده از HSS صنایع مختلف را قادر می سازد تا مدت زمان ساخت پروژه ها را تسریع بخشد و به­ طور عمده در زمان، هزینه و انرژی صرفه جویی نموده و آسیب­ ها و خسارات مالی و جانی احتمالی را کاهش دهد.

مرتضی دارائی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام  درخصوص شرکت فولادگسترآتنا اظهار داشت : کلنگ احداث کارخانه فولادگستر آتنا درشهرستان چرداول سال 93 به زمین زده شد.

وی افزود: با راه اندازی این کارخانه با 200 فرصت شغلی مستقیم ایجاده گردیده که محصول تولیدی این واحد در مرحله اول ستون های فلزی و مقاطع HSS با ظرفیت تولید سالانه 150 هزار تن است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام تاکید کرد: مقاطع HSS در فرم های مربع، مستطیل و دایره ای در ساختمان پل ها، استادیوم های ورزشی بزرگ و مراکز مسکونی و تجاری بکار برده می شود.

دارایی با بیان اینکه با آغاز بکار این کارخانه جهشی بزرگ در جهت توسعه صنایع استان صورت می گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط تاکید دارند و دولت با رویکرد جدی تحقق اقتصاد مقاومتی را پیگیری می کند.

وی افزود: فعال کردن واحدهای راکد، به ظرفیت رساندن واحدهایی با تولید کم، حمایت، آموزش و احیای خوشه های کسب و کار از برنامه ها و راهبردهای مهم شرکت شهرک های صنعتی کشور و به تبع آن استان ایلام است.

 

دیار زاگرس

انتهای پیام/س