ایلام بیدار07:53 - 1397/11/18
قطار انقلاب در ایستگاه چهلم(22)؛

بیمارستان امام علی (ع) سرابله دستاوردی بزرگ در عرصه سلامت + تصاویر

بیمارستان امام علی (ع) شهرسرابله با توسعه امکانات در قسمت های مختلف توانسته بخش اعطمی از نیازهای درمانی مردم چرداول را رفع کند.

به گزارشايلام بيدار، سلامت یکی از مهم ترین فاکتورهای توسعه یافتگی کشورها می باشد که هرچقدر شاخص های سلامت ارتقا یابد مسلما کشورها به پیشرفت های بیشتری دست خواهند یافت.

در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متاسفانه حتی پزشکان هم کمتر ایرانی بودند وپزشک از کشورهایی مانند هند وپاکستان وارد می شد واین درحالی بود که مراکز درمانی هم از مناطق مختلف فاصله داشت.

اوضاع بهداشت مردم درآن زمان خوب نبود واین در مناطق محروم نمود بیشتری پیدا می کرد.

با پیروزی انقلاب اسلامی روزنه ی امید به سوی مردم به خصوص مناطق محروم باز شد وکم کم همه شهرها وروستا به خدمات بهداشتی دسترسی پیدا کردند.

استان ایلام هم از این قائله مستثنی نیست وبا پیروزی انقلاب اسلامی رنگ پیشرفت را به خود دید تا جایی که امروزه در کم برخوردارترین مناطق دسترسی به خدمات بهداشتی وجود دارد ومردم از وضع بهداشتی خوبی برخوردار هستند.

در شهرستان چرداول که تا قبل از انقلاب شاید می توان گفت چیزی به نام بهداشت اصلا معنی نداشت وکوچکترین بیماریها همیشه با تلفات انسانی روبه رو بوده است ، امروزه وبا پیروزی انقلاب اسلامی  دارای 10  مرکز بهداشتی که 2 عدد آن در حال ساخت ، 100درصد واکسناسیون مردم ، 12 عدد داروخانه ، 78 عدد بهروز و... هست که به این معنی است که همه ی مردم شهرستان به خدمات بهداشتی دسترسی دارند.

مردم شهرستان چرداول  برای انجام امور پزشکی و سلامت و حتی کوچکترین آزمایش باید به مرکز استان و یا شهرستان های همجوار مراجعه می کردند ولی هم اکنون با تاسیس بیمارستان امام علی (ع) شهرسرابله این نیاز برطرف شده است.

این بیمارستان دارای ؛2 اتاق عمل فعال ، بخش مراقبت های ویژه (سی سی یو و آی سی یو) ، بخش های بستری (اطفال . روانپزشکی. جراحی . قلب . داخلی . زنان . آزمایشگاه مجهز با حضور پزشک متخصص و بخش رادیولوژی با حضور متخصص رادیولوژیست ، بخش دیالیز . کلینیک تخصصی قلب مجهز به دستگاه اکو و تست ورزش و فیزیوتراپی است.

دیگر امکانات این بیمارستان را بخش زایشگاه، اورژانس، کلینیک تخصصی ترک اعتیاد، کلینیک تخصصی با حضور متخصصان جراحی ، قلب ، اطفال . روانپزشکی، سونوگرافی ، داخلی ، پوست ، چشم پزشکی ، گوش و حلق وبینی ، زنان ، ترک اعتیاد و فیزیوتراپی را می توان برشمرد.

بیمارستان امام علی (ع) در سال 95 به عنوان مرکز نمونه وزارت بهداشت معرفی شد.

امین جمشیدزاده رئیس  بیمارستان امام علی (ع) شهر سرابله  در گفت وگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت: مرکزآموزشی ودرمانی امام علی (ع) شهرسرابله  با حضور متخصصان پزشکی در رشته های مختلف باعث ارائه خدمات مناسب به مردم شهرستان چرداول و کاهش مراجعات بیماران به مراکز درمانی ایلام و استان های همجوار شده است.

با استقرار پزشکان و متخصصان و تجهیزات درمانی (52 تخت فعال) به مرکز آموزشی درمانی ارتقا یافت تا جاییکه سال 96 بیش از 76 هزار مراجعین اورژانسی، یک هزار و 400 عمل جراحی، 290 زایمان طبیعی و بیش از پنج هزار نفر بیمار بستری داشته است.

وی افزود: در حال حاضر 12 متخصص در رشته های مختلفی چون چشم پزشکی، روان درمانی، مغز و اعصاب، اطفال،زنان و زایمان در بیمارستان امام علی شهر سرابله به ارائه خدمات درمانی به مردم مشغول هستند.

 

به گفته جمشید زاده در ماههای گذشته سال جاری بیش از 648 عمل جراحی و 108 عمل زایمان طبیعی در این بیمارستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به سفر معاون وزیر بهداشت به استان تاکید کرد: از محل مصوبات این سفر 60 میلیارد ریال جهت خرید تجهیزاتی چون دستگاه سی تی اسکن، اکسیژن ساز، تصفیه خانه مرکز اختصاص یافته است.

رئیس بیمارستان امام علی سرابله در ادامه گفت :درزمینه عمرانی وتکمیل  بیمارستان مبلغ۲میلیارد تومان برای ساخت تصفیه خانه وزباله سوز دستگاه اکسیژن ساز و همچنین ۱ملیلیارد تومان برای  توسعه واستاندارد سازی اورژانس بیمارستان تامین اعتبار گردیده

او اضافه کرد :با پیگیری های ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی مجوز خرید سی تی اسکن با اعتباری بالغ بر ۷میلیارد تومان صادر گردیده که درآینده ای نزدیک  خریداری وراه اندازی خواهد شد.

جمشید زاده به پیشرفت 70 درصدی اورژانس جدید بیمارستان امام علی(ع) شهر سرابله اشاره کرد و گفت: این پروژه در مساحتی به زیربنای 500 متر و اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال در دست ساخت است که در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال به بهره برداری می رسد.

دیارزاگرس

انتهای پیام/س