ایلام بیدار20:21 - 1397/11/16
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورا است/ لزوم ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه

فرمانده سپاه امیرالمومنین(س) استان ایلام گفت:این انقلاب با نام حضرت فاطمه (س) در همه عرصه ها پیشتازی می کند و حادثه انقلاب اسلامی شدیداً تحت تاثیر حادثه عاشورا است.

به گزارشايلام بيدار،سرهنگ پاسدار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمومنین(س) استان ایلام عصر امروز در همایش نقش بانوان فاطمی در نهضت خمینی کبیر (ره) در محل مسجد کوثر شهر ایلام گفت: ما به برکت مجاهدت های امام خمینی (ره) و همه شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز ملتی سربلند ، با عزت و آبرومند هستیم.

وی ادامه داد : امروز جمهوری اسلامی به برکت این انقلاب ، از نقطه صفر قبل از انقلاب که هیچ توان و قدرتی برای مقابله با دشمن را نداشت ، به سطحی از قدرت رسیده که می تواند با نصرت و عنایات الهی در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشد.

شاکرمی ، با بیان اینکه حادثه انقلاب اسلامی شدیداً تحت تاثیر حادثه عاشورا است بیان کرد : این انقلاب با نام حضرت فاطمه (س) در همه عرصه ها پیشتازی می کند و مولفه های پیش برنده این انقلاب یعنی داشتن رهبری قوی چه در زمان حضرت امام خمینی (ره) و چه با حضور رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته ) ، با داشتن آرمانهایی والا و مکتبی قدرتمند ، همواره ملتی پایدار ، قوی و پای کار بوده است.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس استان خاطر نشان کرد : قطعاَ انقلابی اسلامی ایران ، با داشتن انگیزه های فوق العاده به یک دشمن قوی نیاز دارد و داشتن دشمن قوی، درمقابل با مولفه های پیش برنده ، موهبتی است که ما برای پیشتازی و رسیدن به قله های ترقی و پیشرفت ، بایستی از این دشمنان عبور نماییم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در بخش دیگری از اظهارات خود ، به وقایع قبل از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت : روزی در کشور ما بیگانگان اعمال مدیریت می کردند و در سال 1299 که انقراض قاجار به وقوع پیوست پهلوی ها روی کار آمدند و از همان سال تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ، با حکومت رژیم پهلوی بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله  ژاپن از لحاظ پیشرفت و توسعه در یک سطح بودند و از لحاظ منابع ، کشاورزی ، پزشکی و صنعت  عقب مانده محسوب می شدند.

وی ، با بیان اینکه در سال 57 اروپایی و آسیایی ها از لحاظ توسعه روند رو به رشدی را در پیش گرفتند عنوان کرد : بسیاری از کشورهای مطرح از جمله  ژاپن در آن زمان مسیر توسعه را در پیش گرفت و در بسیاری از مسائل پزشکی ، صنعتی و نظامی به پیشرفت های محسوسی دست یافت.

شاکرمی خاطرنشان کرد : اما متاسفانه ایران اسلامی بعد از انقلاب اسلامی با جنگ تحمیلی روبرو شد و بدلیل وجود مشکلات فراوان در حوزه دانشگاه، مدرسه، آب ، برق و ... با مشکلات عدیده ای روبرو شد و هشت سال از پیشرفت و آبادانی فاصله گرفت.

وی، جنگ را دانشگاهی برای ساختن یک نسل پویا برشمرد و تصریح کرد : ما در هشت سال جنگ تحمیلی مظلومترین کشورها بودیم و جنگ تاثیرات خودش را بر ما گذاشت و بعد از جنگ تحمیلی نیز دشمنان با به راه انداختن جنگ اطلاعاتی ، ناامن کردن کشورهای همسایه ، حضور تکفیری ها  و شهادت جوانان ما همواره سعی در ایجاد خلل در نظام مقدس جمهوری اسلامی نمودند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در بخش دیگری از اظهارات خود، با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) مرکزیت گفتمانشان را مردم می دانستند بیان کرد : مسئولان ما هرچه فعالیت نمایند باز شأن ملت ما بالاتر است و ما اعلام می کنیم که این مردم هنوز در جایگاه واقعی خودشان قرار نگرفته اند ، چرا که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تمام وجودشان برای مردم بوده و هست.

شاکرمی با تاسی از فضائل حضرت زهرا (س) عنوان کرد : انقلاب اسلامی همواره پیشتاز بوده است و این کشور تحت حمایت فاطمه زهرا (س) است و بانوان ما باید جایگاه ، منزلت و موقعیت خاصی که اسلام و امام خمینی(ره)  به بانوان بخشیده است را بشناسند و قدردان امنیت و سلامت تحکیم جامعه باشند.

وی با تاکید بر امر به معروف صحیح بانوانی که از مسیر فاطمی فاصله گرفتند عنوان کرد : اینها از ترفند های دشمنان است که میخواهند بانوان ما مسیرشان را گم کنند و بیراهه را در پیش بگیرند و این جایگاه اسلامی ، نگاه نافذ و آرمانی و اعتقادی که  از سوی اسلام به زنان مسلمان تعلق گرفته است نادیده گرفته شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در پایان اظهارات خود ، تقارن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه را از عنایات خاصه الهی دانست و ابراز داشت : فرزندان ما در عملیات والفجر 8 با نام و یاد حضرت زهرا (س) به پیروزی رسیدند و پرچم مبارک یا فاطمه الزهرا (س) را در مسجد فاو به احتراز در آوردند.

جمال شاکرمی,همایش رهروان خمینی,انقلاب اسلامی,دهه فجر,استان ایلام,ایلام بیدار

انتهای پیام/س