ایلام بیدار00:46 - 1397/11/11

استاندار ایلام و نبایدهای تکراری

امروزه حتی فکر و فرهنگ و شعر و قصه ها در امان نیستند و در همه جای ایلام از طریق رسانه ها هرباره زمزمه انتصاب کسانی رقم می خورد که وابستکی نسبی و یا سببی با عالیجناب عادل آذر دارند.

عباس خزلی:: چندان بی ربط گفته نشده بود که جناب دشتکی استاندار ایلام اتفاقی یا تعمدی بخاطر اشتراک در برخی ویژگی به استان ایلام قدم گذاشت. گواه این موضوع تغییر و تحولات اداری است که علی رغم مخالفت شدید افکار عمومی مردم، امروزه حتی فکر و فرهنگ و شعر و قصه ها در امان نیستند و در همه جای ایلام از طریق رسانه ها هرباره زمزمه انتصاب کسانی رقم می خورد که وابستکی نسبی و یا سببی با عالیجناب عادل آذر دارند و استاندار هم هربار به این جور پدیده ها نه نمی گوید!

آقای سلیمانی دشتکی آیا می دانید با چراغ سبز یا سکوت در برابر علاقمندی های آقای عادل آذر! اینبار چه اخگر و آذری به جان و ریشه کودکان و نوجوانان استان انداخته شده است! که حتی استعدادهای درونی از شرر آن در امان نیستند؟! تنها مکان رسمی دولتی که کارش از همان ابتدا فرهنگ سازی و استعدادیابی است و فارغ از بازی های سیاسی! شور و شعف کودکانه را با شوقی معصومانه در کتاب هایی که قرار بود بخوانند و نقششان را برای آینده تمرین کنند امروزه می رود تا زیر چکمه های خشک سیاست آخرین رمق ها را تسلیم کند!

گویا قرار است زمان به عقب برگردد و شادی آنی کودکان معصوم و درمانده در استانی که علاوه بر محرومیت در چنگال سیاست بازی گرفتار شده، آخرین وصیتنامه اش را برای خنده ها و لبخندها رنج نامه کند! این روزها استان ایلام به نحوی قربانی کمبودهای سالمندان سیاسی زده و زیاده خواه گشته که بجز اندوهی عمیق کاری از هیچکس ساخته نیست!

آقای سلیمانی دشتکی اگر لحظه ای در انتصابات خود تأمل می کرد و درنگ می داشت که هیچگاه فکر و فرهنگ در مکان های رسمی را هم به مسلخ سیاست نمی بردند! استاندار ایلام بارها یاد کردند و سوگند خوردند هدفم خدمت و توسعه استان مظلوم ایلام مرزدار است!آیا بی اهمیتی به عدم تناسب رشته و رسته و توانمندی مدیران کل با ادارات تقدیمی! می تواند هم جزو خدمات ارزنده حضرت عالی به حساب آید؟!

جناب استاندار: بی گمان سخنان مدیرانی که به تازگی از سمتشان عزل شدند را شنیدید! اگر برای شما و مجموعه مشاوران خاصتان رنج آور نبود بی گمان پیام همه آن ها را به درستی دریافته اید. استان ایلام نیازمند راستی و درستی و صداقت و همدلی و رحمت است.

نگذارید بیش از این در چالش روابط تکراری فرسوده گردد! استان ایلام مکانی برای تکرار سهم خواهی و رسیدن به قدرت از راه های زیر زمینی نبوده و نیست. هرکس غیر از این بیاندیشید و گام بردارد بی گمان اعتماد و امنیت روانی و اجتماعی نسل های مردم برایش اهمیتی ندارد.

آقای استاندار: کاش اینقدر که بفکر سالمندان بودید نظری هم به کودکان و نوجوانان و جوانان می داشتید! این روزها فقر بیداد می کند. نگذارید پا به پای فقر مادی فقر فرهنگی، تمام قد سر بر آورد. لطفاً اگر نمی توانیم برای اعتلای فرهنگ ایلام کاری کنیم آن چه دیگران ساختند یا در پی ساختنش هستند خراب نکنیم!

 

انتهای پیام/س