ایلام بیدار07:37 - 1397/11/21
قطار انقلاب در ایستگاه چهلم(29)؛

احداث تنها تولید کننده مفتول لاستیک خودرو در دره شهر + تصاویر

یکی از طرحهای مهم در سالهای اخیر پروژه کارخانه استیل کورد بعنوان تنها تولید کننده مفتول لاستیک خودرو در ایران است که علاوه بر اشتغال پایدار میتواند به توسعه شهرستان نیز کمک کند.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ پر فراز و نشیب این مرز و بوم بوده کـه دستاوردهای زیادی را در حوزه های مختلف به همراه داشته است.

دره شهر نیز از این قایده مستثنی نبوده و این شهرستان در این مدت شاهد تحولاتی شگرف در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی، عمرانی و زیربنایی، فرهنگي، اقتصادی و پزشكي و سلامت بوده است.

14 سال از عمر شهرستانی دره شهر به پیش از انقلاب باز می گردد که عملا در هیچ بخشی پیشرفت چشمگیری بوجود نیامده است.

یکی از مهمترین مباحث در هر منطقه ای موضوع اشتغال است که پیش از انقلاب تنها در بخش کشاورزی انهم نه بعنوان یک شغل بلکه برای امرار معاش از ان استفاده می شد.

پس از انقلاب در بحث اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت معکوس در تمامی بخشها و حوزه ها طرحهای مناسبی در این شهرستان اجرایی شد تا علاوه بر اشتغالزای و تولید دره شهر بعنوان یکی از شهرستانهای مهاجر پذیر شود.

یکی از طرحهای مهم در سالهای اخیر پروژه کارخانه استیل کورد(Steel Cord)  بعنوان تنها تولید کننده مفتول لاستیک خودرو در ایران است که علاوه بر اشتغال پایدار میتواند به توسعه شهرستان نیز کمک کند

معرفی کارخانه

کلنگ ساخت شرکت ماداکتو استیل کرد با هدف احداث اولین خط تولید استیل کورد (سیم فولادی مورد استفاده در تایر رادیال) از سال 1389در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع در شهرک صنعتی دره شهر به زمین زده شد.

برای اجرای این پروژه بین  المللی تسهیلات ارزی 23 میلیون یورویی و 80 میلیارد ریالی تخصیص یافته است

این کارخانه پس از مشکلات تحریم از پیشرفت دست نکشیده و هم اکنون کار تولید ازمایشی خود را اغاز کرده است.

با اجرای کامل کارخانه استیل کورد علاوه بر اشتغالزایی مستقیم 50 نفری برای بیش از 500 نفر نیز بصورت غیر مستقیم ایجاد شغل می کند

هم اکنون کارخانه های تولید تایر رادیال کشور سالانه تولیدی 20 هزار تن استیل کورد را  تماما از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی وارد میکنند.

با اجرا توسعه این کارخانه سالانه 10 هزار تن مفتول فلزی یعنی نیمی از نیاز کشور برطرف و وارادت این تولید نیز کاهش چشمگیری می یابد.

توسعه این کارخانه با مشار کت سازمان گسترش صنایع ایران در شهرستان دره شهر از ضروریات و اولویت های این صنعت در کشور و استان است.

میتوان پروژه استیل کورد دره شهر را بعنوان پیشانی طرح مهم اقتصاد مقاومتی استان ایلام نام برد.

 

انتهای پیام/س