ایلام بیدار07:24 - 1397/11/08

زخمی کردن دو مامور بخاطر جریمه کردن کامیون

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گفت: راننده ضارب ماموران راهورشهرستان مهران دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد .

به گزارشايلام بيدار،سرهنگ محسن ناصری رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ایلام  با اشاره به حمله یک راننده به ماموران راهور در شهر مهران گفت:  دیروز راننده یک دستگاه کامیون که درهنگام رانندگی مشغول صحبت کردن با تلفن همراه بوده توسط ماموران شهرستان مهران جهت اعمال قانون متوقف شد که  راننده متخلف با چاقو به ماموران حمله‌ور و  متاسفانه باعث زخمی شدن هر دو مامورشد. 

وی بابیان هم اکنون حال عمومی هردوماموران رضایت بخش است افزود :به علت شدت جراحت ناشی ازضربات متعددچاقو ،ماموران به اتاق عمل اعزام و پس انجام عمل جراحی به بخش منتقل شده اند .

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ایلام یادآور شد: پلیس نماد حاکمیت و مجری قانون است و هرگونه توهین و تمرد نسبت به ماموران درحین انجام وظیفه  نوعی دهن کجی به قانون محسوب می شود .

وی با اشاره به اینکه  مطابق قانون، مجازت سنگینی در انتظار فرد خاطی است، افزود :به استناد ماده 608قانون مجازت اسلامی هرگونه حمله و مقاومتی که باعلم و آگاهی نسبت ماموران دولت درحین انجام وظیفه تمرد محسوب و درصورتیکه متمرد در حین اقدام دست به اسلحه (اعم ازسلاح گرم یاسرد)برد به حبس از1تا3سال محکوم می شود .

رییس پلیس راهوردرپایان از مراجع قضایی خواست به منظور جلوگیری ازاشاعه چنین رفتارهای غیرانسانی و غیر قانونی درجامعه ، اشد مجازت قانونی برای راننده خاطی در نظر بگیرند تا درس عبرتی برای افراد قانون شکن و متمرد باشد .

 
انتهای پیام/ش