ایلام بیدار08:58 - 1397/11/21
قطار انقلاب در ایستگاه چهلم(37)؛

فرماندار: ملکشاهی روی ریل توسعه است

فرماندار ملکشاهی گفت: انقلاب اسلامی طلوع نور در دل ظلمت و تاریکی استبداد حاکم بود که موجب رشد و شکوفایی کشور بویژه مناطق محروم گردید.

"محمد تاسمه"، فرماندار ملکشاهی در گفتگو با خبرنگارایلام بیداربا اشاره به خدمات انقلاب در شهرستان ملکشاهی گفت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در 22بهمن 1357 به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در حقیقت طلوع نور در دل ظلمت و تاریکی استبداد حاکم بود.

وی اظهار کرد: با گذشت چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اکنون این کشور با هدایت رهبری فرزانه و خردمند و با وجود مردمانی آگاه و ولایتمدار با پیروی از خط و مشی رهبرخود در مقابل توطئه ها و دسیسه های دشمنان و مخالفان انقلاب ایستادگی کرده و دست متجاوزان را از کشور کوتاه گشته است.

تاسمه از مهمترین برکات و دستاوردهای بزرگ این نظام مقدس  را بحث امنیت پایدار کشور عنوان کرد و گفت: با وجود خیمه دشمنان و ناامنی هایی که در کشورهای همسایه وجود دارد باید قدردان این نعمت بود و در حفظ و صیانت این نعمت بزرگ با وحدت و همدلی و اطاعت از رهبری بیش از پیش کوشا باشیم.

فرماندار ملکشاهی گفت: بی شک تحریمهای ظالمانه دشمنان نظام و انقلاب فشارهای اقتصادی زیادی بر مردم وارد کرده ولی اینها باعث نمی شود تا مردم آگاه ایران دست ازدولت و نظام و رهبری خود بکشند چرا که این مردم در طول هشت سال دفاع مقدس امتحان خود را با سربلندی و افتخار پس داده اند و با دست خالی به جنگ متجاوزین که قصد تصرف سرزمین ایران اسلامی را داشتند به پا خواستند و برآنان چیره شده اند و همین مردمان هم دراین شرایط سخت اقتصادی با همان درایت ، اقتدار و سربلندی پشت سر رهبر و در کنار دولت این شرایط سخت را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت و حربه های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی خواهند کرد و اسباب ناامیدی آنان را فراهم خواهند کرد.

وی تصریح کرد: امروز اگر ملت ایران اسلامی عزتمندانه در دنیا حرفی برای گفتن دارد و اگر توانسته است در مقابل استکبار جهانی بایستد و علی رغم تهدیدها و تحریم های ظالمانه ، شاهد پیشرفت های خیره کننده در عرصه های مختلف  باشد، بدون شک اینها گوشه هایی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

تاسمه؛ ثبات امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را برای دشمنان تحمل ناپذیر دانست و گفت : در منطقه پرتلاطم خاورمیانه ، ایران جزیره ثبات و مرکز مبارزه با استکبار جهانی قرار گرفته است و امید ملت های آزادی خواه جهان و منطقه را برانگیخته است.

فرماندار ملکشاهی یادآور شد: در شرایط کنونی که در یک جنگ ظالمانه اقتصادی در مقابل امپریالیسم جهانی به سرکردگی آمریکا قرار گرفته ایم ، لازم است بیش از پیش همه احزاب و گروههای سیاسی و اجتماعی و تمامی قوای کشور تحت امر و لوای تدابیر حکیمانه مقام عظمای ولایت با وحدت و همدلی بار دیگر دشمنان را مایوس و ناامید کنیم.

وی ادامه داد: در طول چهل سال ازعمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدامات ارزنده ایی در سطح کشور در تمامی زمینه های عمرانی و آبادانی و پیشرفت صورت گرفته  و در شهرستان ملکشاهی نیز در حوزه های مختلف از جمله؛ توسعه راههای شهری و روستایی و عشایری،بهداشت و درمان ، توسعه باغات ، دامداری و دامپروری ، توسعه مراکز آموزش و ساخت مدارس و... شاهد رشد و شکوفایی و توسعه شهرستان هستیمو در همین دهه فجر انقلاب به برکت نظام و انقلاب شاهد کلنگ زنی و افتتاح چندین طرح و پروژه مهم و متنوع در سطح شهرستان خواهیم بود.

دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی در ملکشاهی

نماینده عالی دولت در ملکشاهی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان ملکشاهی یادآور شد: در منطقه ملکشاهی در زمان رژیم طاغوت که مردم از کوچکترین رفاه اجتماعی، آموزشی و خدماتی بی بهره بودند امروز به لطف خدمات ارزنده نظام و دولت، شهرستانی آباد و مترقی با مردمانی با بالاترین سطح علمی و تحصیلی و امکانات رفاهی و خدماتی است.

وی با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی در شهرستان ملکشاهی در حوزه راه گفت: در شهرستان ملکشاهی قبل از انقلاب هیچگونه راه آسفالتی وجود نداشته اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی راههای ارتباطی شهرستان به شهرستانهای همجوار و مرکز استان و همچنین راههای روستایی به طور کامل آسفالت بوده و از ایمنی لازم برخوردار هستند.

تمامی روستاهای شهرستان دارای راه دسترسی مناسب و آسفالته می باشند و عشایر نیز از راههای عشایری مناسب برخوردار هستند و چندین پروژه راهسازی و راهداری نیز در دست اجرا می باشد.

تاسمه به عملکرد انقلاب اسلامی در حوزه عمران شهری اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی کلیه شهرهای شهرستان از معابر، خیابان و کوچه های مناسب و در خور شان با مبلمان شهری مناسب برخوردار بوده و خدمات فراوانی جهت توسعه عمران شهری صورت گرفته و پروژه های متعددی نیز در دست اجرا هستند.

فرماندار ملکشاهی به اقدامات انجام گرفته در حوزه عمران روستایی اشاره کرد و افزود: روستاهای شهرستان ملکشاهی در دوران قبل از انقلاب از هیچگونه امکاناتی برخوردار نبوده اما اکنون با تلاش جمهوری اسلامی ایران، روستاهای شهرستان از نعمت هایی چون گاز، آب لوله کشی، برق، تلفن و اینترنت برخوردار هستند و جاده سازی و آسفالت روستاهای شهرستان انجام گرفته و طرح هادی نیز در روستاها اجرا گردیده است.

نماینده عالی دولت در ملکشاهی با اشاره به خدمات نظام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان گفت: قبل از انقلاب اسلامی هیچگونه خدماتی در حوزه بهداشت در این شهرستان صورت نگرفته و مردم مجبور بودند برای درمان کوچکترین بیماری مثل سرماخوردگی به شهرستانها و استانهای همجوار مسافرت کنند اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی ، این شهرستان از نعمت خانه بهداشت های روستایی، مراکز جامع سلامت، درمانگاههای متعدد، اورژاس، فوریت های پزشکی، پایگاههای امداد جاده ای، دندان پزشکان، پزشکان عمومی و متخصص و کادر مجهز پزشکی برخوردار است.

در شهرستانی که قبل از انقلاب، حتی خانه بهداشت نداشته امروز بیمارستان 5 طبقه در حال احداث است و این از مهمترین خدمات نظام اسلامی در این منطقه است.

وی به عملکرد انقلاب اسلامی در سایر بخشها اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه های متعدد در زمینه لوله کشی آب شهری و روستایی، لوله کشی گاز خانگی، برق رسانی به تمام مناطق ، برقراری خطوط تلفن ثابت و همراه و اینترنت پرسرعت در همه مناطق و دورافتاده ترین روستاها، احداث مدارس شهری و روستایی، احداث دانشگاه و مراکز آموزش عالی، اجرای پروژه های گاوداری، دامداری، باغداری، توسعه باغات،  توسعه کشاورزی و ... از سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان ملکشاهی است.

فرماندار ملکشاهی گفت: یکی از عظیم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه ملکشاهی، ارتقاء ملکشاهی از بخش به شهرستان است که با ارتقاء ملکشاهی به شهرستان، ادارات و نهادها در این شهرستان مستقر شده و کلیه خدمات به مردم در سطح شهرستان و در اسرع وقت صورت می گیرد و همچنین استقرار ادارات در شهرستان موجب استخدام نیروهای بومی و همچنین باعث رشد و شکوفایی شهرستان گردیده است.

تاسمه اذعان کرد: از دیگر اقدامات نظام اسلامی و دولت در ملکشاهی اعطای تسهیلات اشتغالزایی توسعه روستایی و فراگیر است که موجب رونق اقتصادی و فضای کسب و کار در این شهرستان شده است.

شهرستان ملکشاهی امروز به قطب تولید عسل، تولید میوه، چاقوسازی، صنایع دستی متعدد، تولید گوشت قرمز و قطب تولید مرغ تبدیل شده است که این صنایع باعث افزایش تولید، اشتغالزایی و رشد صنعت در این شهرستان شده است.

17 پروژه عمرانی در ملکشاهی افتتاح و کلنگ زنی می شود

فرماندار ملکشاهی گفت:در دهه فجر امسال 17 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار 180 میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح آب شیرین کن شهر ارکواز با اعتبار 100 میلیارد ریال شاخص ترین پروژه عمرانی است که ایام دهه فجر در این شهرستان کلنگ زنی خواهد شد وبا بهره برداری از آن مشکل آب شرب شهر ارکواز تا تکمیل پروژه آبرسانی از سد چم گردلان رفع خواهد شد.

تاسمه افزود: افتتاح بازارچه میوه و تره بار شهر ارکواز با اعتبار 10 میلیارد ریال و چندین طرح عمران شهری در شهرهای ارکواز ، دلگشا و مهر از دیگر پروژه های دهه فجر شهرستان ملکشاهی است.

فرماندار ملکشاهی با اشاره به افتتاح مدرسه 6 کلاسه شهر مهر و دبستان 2 کلاسه روستای چشمه پهن با اعتبار 20 میلیارد ریال اضافه کرد: در این ایام چهار خانه بهداشت روستایی و مرکز بهداشتی درمانی شهر مهر نیز با اعتبار 10 میلیارد ریال نیز به بهره برداری خواهند رسید.

تاسمه با بیان اینکه در دهه فجر 9 خانواده نیازمند این شهرستان نیز صاحب خانه خواهند شد، تاکید کرد: برای احداث این منازل چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد حضرت امام (ره) هزینه شده است.

وی یادآور شد: در ایام دهه فجر همچنین پروژه های روشنایی معابر بلوار روستای گنبد ، ساختمان آتش نشانی شهر مهر و دو پارک خطی شهرهای دلگشا و مهر افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

 

انتهای پیام/س