ایلام بیدار08:05 - 1397/10/20
پای رابطه بازی در میان است؛

"مدیریت"حلقه مفقوده توزیع گوشت منجمد در دهلران

در شهرستان دهلران نحوه توزیع گوشت عادلانه نیست و همین باعث شده تا قشر کم درآمد که توان خرید گوشت با نرخ آزاد را ندارند از خرید گوشت بی بهره بمانند.

به گزارشايلام بيدار، پس از گران شدن گوشت گوسفندی و گوساله و به دلیل عدم توانایی مردم از خرید آن، گوشت منجمد گوسفندی و گوساله وارد بازار کشور شد که قیمت آن  نسبت به گوشت تازه مناسب تر بود.

قیمت مناسب گوشت دولتی باعث شد تا مردم برای خرید آن عجولانه به بازار بیایند و در چنین شرایطی باید نحوه توزیع گوشت مدیریت شود.
متاسفانه در شهرستان دهلران نحوه توزیع گوشت نه بر اساس منطق و نه عادلانه انجام می گیرد و همین باعث شده تا تعدادی از مردم خصوصا قشر کم درآمد که به هیچ وجه توان خرید گوشت با نرخ آزاد را ندارند بازهم از خرید گوشت بی بهره بمانند.
در دهلران دو سردخانه بزرگ وجود دارد که در شرایط عادی بهترین و مناسب ترین مکان برای نگهداری و توزیع گوشت منجمد است و بین مردم نیز شناخته شده اند و طبق قانون بهداشت تنها مکان استاندارد برای نگهداری گوشت منجمد می باشند.
البته در شرایط کنونی اداره صنعت، معدن و تجارت می تواند برای خواباند التهاب بازار تصمصم های تازه ای بگیرد و قانون این اختیار را به آن داده و بر همین اساس در دهلران روال اینگونه است که گوشت منجمد را به قصاب ها می دهند، قصاب هایی که گوشت تازه نیز بر سر درب مغازه آنها آویزان است.
در قصابها یخچال فریزرهایی قرار دارد که قبل از آن در بستنی فروشی ها دیده ایم و گنجایش آنها نیز کم است و همین باعث شده اگر صف 10 نفره ای برای خرید گوشت دولتی تشکیل شود به نفرات آخر چیزی نرسد و اگر به قصابی بعدی مراجعه نمایند همین اتفاق دوباره رخ خواهد داد.
صنعت، معدن و تجارت معلوم نیست با چه فرمول ریاضی محاسبه کرده که به این نتیجه رسیده اگر از طریق سردخانه ها گوشت توزیع شود ممکن است که اختلالی صورت گیرد و امیدواریم که این فرمول را روزی فاش نماید.
البته شایعاتی هست که گویا پای اقوام برخی از مسئولان در میان باشد اما در چنین شرایطی ممکن است به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح و نارضایتی مردم بحران دیگر به وجود بیاید.
شنیده شده که به دلیل اعتراض ها فرماندار نیز نامه ای به اداره صنعت، معدن و تجارت داده است و از پاسخ آن هنوز این پایگاه خبری بی اطلاع می باشد.
این رویه توزیع و سرگردانی باعث شده تا مردم برای رسیدن به گوشت، کباب شوند و اگر همچنان ادامه داشته باشد عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.
حال سردخانه هایی که ظرفیت گنجایش چند تن گوشت منجمد دارند و برای ساخت آنها سرمایه های بسیار هزینه شده به غارهای های تاریک و سرد و ترسناک تبدیل شده اند و مردم نیز برای خرید گوشت منجمد که هراز چندگاهی می آید سرگردانند.
اگر سردخانه های سطح شهر را رها نماییم و باعث خسارت مالی شویم شاید دیگر توان نگهداری و تعمیر سردخانه را نداشته باشند و همین داشته ها را از دست بدهیم و فردا روزی که شرایط بحرانی شود و به شدت به آنها محتاج باشیم دیگر نباشند و آن موقع است که افسوس امروز را خواهیم خورد.
امید است که در چنین شرایطی، مسئولان صنعت، معدن و تجارت فقط و فقط به فکر مردم باشند و نه اینکه هربار با پیامی در فضای مجازی و آدرس هایی که مرتب تغییر می کند آنها را به اینطرف و آنطرف بکشاند و در آخر عده را نیز با سبد خالی روانه خانه ها بکند.
 
انتهای پیام/س